bjornas Startet 9.April.2012 Link til dette innlegget Startet 9.April.2012 Emnetittelen skulle ha fortsatt med "hvor mye er akseptabelt?", men det var det jo ikke plass til. Altså: Jeg har skiftet to skroggjennomføringer, den ene under vannlinjen. Den OVER vannlinjen er for tømming av gråvann. Jeg forsøker å dra til mutteren på innsiden så mye som jeg klarer, men nå synes jeg mer det hele "glir" på den sika'en som jeg har tettet med mellom flens og skrogside... Er ikke dette akseptabelt, da? Eller har jeg gjort noe feil? Den UNDER vannlinja er for giver til logg / dybdemåler. Her tør jeg ikke dra til mutteren så hardt; dette er jo plastmaterialer. Også her synes jeg det hele gir seg litt, men som sagt tør jeg ikke dra til så hardt. Jeg vil jo finne ut om noen uker - ved sjøsettingen - om dette holder. Men hvis det er noe jeg har bommet fullstendig på, hadde det jo vært greit å få vite det nå... Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
Akora Svart 9.April.2012 Link til dette innlegget Svart 9.April.2012 Når du tror du har teitet for lite, har du somregel teitet mye mer enn nødvendig - det går nok bra Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 9.April.2012 Link til dette innlegget Svart 9.April.2012 Jeg pleier å trekke til i to omganger. Etter første gang pleier jeg å dra av tyten rundt på yttersiden.Så kjenner jeg etter en gang til.Noen ganger er det litt mer å hente.Selvsagt med forsiktighet. Det er jo plast.Uansett er det full kontakt med sikaen rundt hele flensen blir det bra. Dette ser du på tyten. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 9.April.2012 Link til dette innlegget Svart 9.April.2012 (redigert) Tec7 er bra Dette er metoden til "NEXUS", om hvordan en skal montere deres "plast" gjennomføringer og husk en gummipakning hvis skroget et tynnere enn 6 mm. 2. Lägg tätningsmassa (för undervattensbruk)runt genomföringens yttre fläns och skruva åt< ">mutter på insidan för hand.' Her legger jeg inn et par treklosser for å slippe og skru mutteren helt ned og for å tørke bort hvis noe Tec7 tyter opp. 3. En dag eller 4 senere, for sikkerhetsskyld kan en stemple av på yttersiden med en stokk. När tätningsmassan har stelnat ,skruva av muttern och lägg tätningsmassan även på insidan. "> Skruva åter åt muttern för hand.""" Redigert 9.April.2012 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
taunus Svart 9.April.2012 Link til dette innlegget Svart 9.April.2012 Det er sikkert mange måter å gjøre dette på, men for meg gjelder det at ytre og indre flate er paralelle. Da må det som regel slipes litt med en micro rundell. Men da sklir ikke gjennomføringen. Jeg prøver alltid tørt uten lim først, og godtar ikke mer enn en snau millimeter glipe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.