Jump to content

Noen som har erfaring med Pro-Tec Oil Stop Leak?


Tom Rør

Recommended Posts

Jeg har to Mercruiser 4,2 D-Tronic motorer, som lekker litt fra bunnpannene, og lurer på om noen har erfaring med Pro-Tec Oil Stop Leak?

Dette middelet skal visst stoppe oljelekkasjer når det blir tilsatt motoroljen.

Er dette for godt til å være sant?

Det distribueres av et firma som heter Lütken & Co.

Tom

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har samme motor med samme problem, det er ikke snakk om oljemengde av betydning hos meg men det er irriterende fordi jeg trives best med å ha der rent og pent i motorrommet. Jeg har derfor foreløpig bare brukt slike oljeoppsugingsmatter fra Biltema som jer bytter en gang om året og selvfølgelig vasker jeg motor og under motor etpar ganger i året. Det var jo litt spennende å forsøke å dra til boltene til bunnpannen slik som det blir foreslått her, det har jeg ikke forsøkt.

Link to post
Share on other sites

Det er stor mulighet for at det ikke er noen pakning men brukt silikon paknings sement på nyere motorer.

På mine motorer er det silikon "pakning" og det svettes olje opp i skrue hullene i blokken.

Prøv forsiktig med en 10mm nøkkel og trekk forsiktig på de skruene du kommer til.

Kan hende det vil hjelpe.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post
Share on other sites

Hvor hardt skal de dras til?

 

Her må du sjekke men manualen om momentet.

Vil tippe at å trekke til med lillefingeren ( ca 10-12 mn) er et bra moment for bunnpanna.

 

 

På mine motorer er det silikon "pakning" og det svettes olje opp i skrue hullene i blokken.

Da pleier det å bli tett hvis en skrur ut den skruen som lekker og legger litt TEC7 under hode på bolten.

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...