Tom Rør Startet 9.April.2012 Del på Facebook Startet 9.April.2012 (redigert) Jeg har to Mercruiser 4,2 D-Tronic motorer, som lekker litt fra bunnpannene, og lurer på om noen har erfaring med Pro-Tec Oil Stop Leak? Dette middelet skal visst stoppe oljelekkasjer når det blir tilsatt motoroljen. Er dette for godt til å være sant? Det distribueres av et firma som heter Lütken & Co. Tom Redigert 9.April.2012 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 9.April.2012 Del på Facebook Svart 9.April.2012 Prøvd å trekke til bunnpannen? Skeptisk til slik lurium, men kan jo være veldig bra Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 9.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2012 Jeg vurdere å trekke til, men hvis det begynner å lekke mer etter det, har jeg skikkelig trøbbel. Da må motorene ut, og det frister ikke, da det er i overkant trangt nede i kjeller`n Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 9.April.2012 Del på Facebook Svart 9.April.2012 Jeg vurdere å trekke til, men hvis det begynner å lekke mer etter det, har jeg skikkelig trøbbel. Du skal ikke overtrekk, men sjekke om noen er " løse ". Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tom Rør Svart 9.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2012 Må prøve det først, men er litt engstelig for hvordan pakningene "liker" det Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 9.April.2012 Del på Facebook Svart 9.April.2012 Slike tilsettingsstoffer fungerer ved at de mykner opp gummi og får den til å svelle ut. Kan fungere når det svetter fra simmerringer ol. Tvilsomt at det er gummipakning på bunnpanna. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 9.April.2012 Del på Facebook Svart 9.April.2012 men er litt engstelig for hvordan pakningene "liker" det Det er normalt korkpakning på bunnpanna den tåler det meste, hvis den er trekt til med moment og ikke klemt flat med rå kraft. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tom Rør Svart 9.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2012 Hvor hardt skal de dras til? Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 9.April.2012 Del på Facebook Svart 9.April.2012 Jeg har samme motor med samme problem, det er ikke snakk om oljemengde av betydning hos meg men det er irriterende fordi jeg trives best med å ha der rent og pent i motorrommet. Jeg har derfor foreløpig bare brukt slike oljeoppsugingsmatter fra Biltema som jer bytter en gang om året og selvfølgelig vasker jeg motor og under motor etpar ganger i året. Det var jo litt spennende å forsøke å dra til boltene til bunnpannen slik som det blir foreslått her, det har jeg ikke forsøkt. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 10.April.2012 Del på Facebook Svart 10.April.2012 Det er stor mulighet for at det ikke er noen pakning men brukt silikon paknings sement på nyere motorer. På mine motorer er det silikon "pakning" og det svettes olje opp i skrue hullene i blokken. Prøv forsiktig med en 10mm nøkkel og trekk forsiktig på de skruene du kommer til. Kan hende det vil hjelpe. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Roger jo Svart 10.April.2012 Del på Facebook Svart 10.April.2012 (redigert) Hvor hardt skal de dras til? Her må du sjekke men manualen om momentet. Vil tippe at å trekke til med lillefingeren ( ca 10-12 mn) er et bra moment for bunnpanna. På mine motorer er det silikon "pakning" og det svettes olje opp i skrue hullene i blokken. Da pleier det å bli tett hvis en skrur ut den skruen som lekker og legger litt TEC7 under hode på bolten. Redigert 10.April.2012 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
SirenaII Svart 10.April.2012 Del på Facebook Svart 10.April.2012 Hei! Pro-Tec oil stop leak hjelper ikke hvis du har lekasje fra pakninger eller sprekk i bunnpanne eller rusthull/korrosjon. Den fungerer slik at den "mykgjør" simringer slik at de får tilbake noe av elastikken Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2012 (redigert) Takk for konstuktive svar Tipper jeg prøver å dra til forsiktig før jeg gjør andre stunt. Redigert 10.April.2012 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.