PiperBill Startet 9.April.2012 Del på Facebook Startet 9.April.2012 Tenkt å ta en tur til Gamlebyen Fredrikstad ut over våren fra Skjeberg i en 25ft’s motorbåt. Er det greit å finne en plass å legge til ved Gamlebyen i noen timer på en søndag? Noe spesielle forhold med inn og utseiling jeg bør vite fra lokaljente? Jeg kommer til å ha med noe av familien min fra Down Under. Tror det blir en fin dagstur for alle. Happy Boating Bill Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Bitteliten Svart 9.April.2012 Del på Facebook Svart 9.April.2012 (redigert) Legg deg i elva, ta ferga til gamlebyen. Innseilingen sørfra via Kjøkøysundet er pen helt til Denofa.. Redigert 9.April.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kent Svart 9.April.2012 Del på Facebook Svart 9.April.2012 Hei.. Min erfaring med båtforeningen i Gamlebyen, er at jeg ble jaget vekk når jeg skulle hente to personer som stod på brygga. Mye hekksjø i Glomma, tilsier at jeg nok ville lagt meg i 5 knops sonen i sentrum, eventuelt på Tolbodplassen hvis du ikke stikker dypt. Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 9.April.2012 Del på Facebook Svart 9.April.2012 Nøkledypet båthavn på Isegran leier ut gjesteplasser. Henvend deg på diesellekteren til Glommen bunkerservice. Der ligger du iverfall trygt for hekksjø. Det er ingen garanti for bølgefritt i 5 knopssonen, så pass på å fendre VELDIG godt om du må forlate båten i elva. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Lovart låring Svart 9.April.2012 Del på Facebook Svart 9.April.2012 Som allerede nevnt, så er det bare å legge seg til brygga inne i sentrum, og heller ta ferge over. Båten din risikerer et realt kok stryk når hekksjø etter slepebåter, lastebåter etc passerer. Verst er det også når det er sønnavind i tillegg. Nei,legg deg midt inne i den andre byens brygge. Der ligger båten din trygt og godt. Vedrørende å seile oppstrøms mot fredrikstad, så er det minst strøm nærme land oppover på kråkerøysiden. God tur! Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Mar Brecha Svart 10.April.2012 Del på Facebook Svart 10.April.2012 (redigert) Elva gjør 3 og snekka 5 knop. Det går halve dagen det. Det er stri strøm ved gamlebyen og mye båtbølger.Finn en plass ved Nøkledypet eller i Vesterelva. Nå er ikke særpingæne særlig poulære i Fredrikstad etter at de begynte å dumpe kloakken rett i elva. Sarping på tur til Gamlebyen Redigert 10.April.2012 av Mar Brecha (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.