saga_25 Startet 11.April.2012 Del på Facebook Startet 11.April.2012 Hei. Holder på å trekke om vår saga 25 med skai(imitert skinn) nå,og lurer på om noen har gode forslag til hvordan vi skal få skjøtene fine? Kansje det finnes noen lister som er bøyelig og som kan limes på? ALLE forslag til hvordan vi skal få dette fint mottas med stor takk! :) Christian Sitér dette innlegget Link to post
Saltrøe Svart 11.April.2012 Del på Facebook Svart 11.April.2012 Dette lurer jeg også veldig på, så jeg henger meg på tråden, hvis det er greit, og håper på gode råd. Sitér dette innlegget Link to post
Shalom Svart 11.April.2012 Del på Facebook Svart 11.April.2012 Lim intill hverandre så godt du får til, etterpå lager du en "pyntelist" av en 4-5cm bred skairemse i samme lengde som skjøten. Denne limer du sammen ved å brette kantene inn mot midten i lengderetning. Da får du en 2 cm bred pen list som du limer oppå skjøten. /Shalom Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 11.April.2012 Del på Facebook Svart 11.April.2012 En mulighet er å tape opp en "list" med malingstape i skjøtene og å legge på Tek7 i sammen farge som trekket. En annen mulighet er å liste med trelister som festes med korte skruer for plast. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 11.April.2012 Del på Facebook Svart 11.April.2012 Jeg bruker noe vi kaller lisser. Dette likner noe på det som er nevt tidligere med å lime sammen en strimmel. Men disse er sydd hos industrisøm tror jeg. Disse kan iallefall kjøpes i ruller på ti meter hos båtprodusenter. Fås ihvertfall i kremgult farge. Sitér dette innlegget Link to post
POL Svart 11.April.2012 Del på Facebook Svart 11.April.2012 Dersom du skjøter i innvendige hjørner kan du bruke tau i ønsket tykkelse og farge. Lim tauet fast med limpistol. Har gjort dette selv.Sitter som bare det dersom du er nøyaktig, og er lett og forme etter krumninger o.l. Skjøter på "flater" kan du gjøre på samme måte,men her blir nok "listen"/tauet litt mer utsatt. Dersom du har litt åpning mellom skaiskjøtene, kan du sage tynne lister av teak/mahohny o.l. og lime dem over disse skjøtene, men slik at limet også hefter til glassfiberen.Bruk event.maskeringstape. Bruker du Tec 7 eller lignende, må du sette press på listen til limet er herdet. Sitér dette innlegget Link to post
jabra Svart 12.April.2012 Del på Facebook Svart 12.April.2012 Jeg trakk om en seilbåt innvendig for noen år tilbake, og etter å ha fundert på det samme som deg over en tid valgte jeg å bruke sikafleks ved alle avslutninger og i hjørnene. Maskerte og la en tynn stripe hvit Sika og formet denne med å stryke den ut med litt Zalovann. Synes selv at dette ble pent og ryddig. Min erfaring med å lime på striper av diverse skai eller lignende er at det er lett å få litt lim utenfor. Dette har en tendens til å bli misfarget over tid, og ser ikke bra ut etter min mening. Sitér dette innlegget Link to post
baatmann Svart 12.April.2012 Del på Facebook Svart 12.April.2012 Eg har brukt skottkledning frå Maritin. (ikkje skai) I vanskelege skjøyter har eg brukt dubbelsidig tape (svart, kjøpt på Biltema). Dette ser ut til å fungere fint. Kledninga må skjerast saman før liming. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.