Jump to content

Hvordan få fine skjøter ved liming av skai.

saga_25

Recommended Posts

Dersom du skjøter i innvendige hjørner kan du bruke tau i ønsket tykkelse og farge.

Lim tauet fast med limpistol. Har gjort dette selv.Sitter som bare det dersom du er nøyaktig, og er lett og forme etter krumninger o.l.

Skjøter på "flater" kan du gjøre på samme måte,men her blir nok "listen"/tauet litt mer utsatt.

Dersom du har litt åpning mellom skaiskjøtene, kan du sage tynne lister av teak/mahohny o.l. og lime dem over disse skjøtene,

men slik at limet også hefter til glassfiberen.Bruk event.maskeringstape.

Bruker du Tec 7 eller lignende, må du sette press på listen til limet er herdet.

Jeg trakk om en seilbåt innvendig for noen år tilbake, og etter å ha fundert på det samme som deg over en tid valgte jeg å bruke sikafleks ved alle avslutninger og i hjørnene.

Maskerte og la en tynn stripe hvit Sika og formet denne med å stryke den ut med litt Zalovann. Synes selv at dette ble pent og ryddig.

Min erfaring med å lime på striper av diverse skai eller lignende er at det er lett å få litt lim utenfor. Dette har en tendens til å bli misfarget over tid, og ser ikke bra ut etter min mening.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...