Jump to content

Tilt på VP D3 streiker iblant


largo

Recommended Posts

Det har vært et tiltagende problem at jeg ikke får tiltet drevet ned på min D3-installasjon. Slår jeg av og på tenningen fungerer det gjerne igjen. Ingen feilmeldinger i displayet. I og med at det fungerer igjen etter å slå av og på tenker jeg at det ikke er verken sikring eller direkte kontaktfeil, men hva vet jeg? Dette er en D3-190 fra 2006.

Link to post
Share on other sites

Har du tiltet drevet over et visst punkt i "Beach" og så slått av motoren, må du også tilte ned under dette punktet før du får start. Dette er vel for å hindre at man skal glemme at drevet ikke står i "driftsstilling" før man legger ivei. Kan vel hende at det er noe av det samme du opplever. En funksjon som skal hindre at noen kan tilte ned uten først å "bekrefte" med tenning av/på at du planlegger operasjonen?

Link to post
Share on other sites

Tja, jeg gjør ikke noe annerledes nå enn tidligere. Det dreier seg her om trim under gange - jeg trimmer iblant drevet ned før jeg tar båten opp i plan, og kjører det deretter tilbake til minus 1. Nå synes det som at det vil gå oppover, men ikke ned. Jeg oppdaget dette første gang da jeg skulle kjøre det ned, ikke fikk det til, men fikk kjøre det opp. Hadde jeg ikke fått det ned igjen etter stopp og start hadde turen vært over.

 

Er det en slik elektrisk feil som du beskriver, kan de kanskje se noe med et diagnoseverktøy?

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde samme problemet med mitt DPH drev, da var det dårlig kontakt, i strømkabel til drevpumpen.Det ene reelet var også dårlig,siden drevet ditt går bare ene veien, kan det vere lurt å sjekke reelene.Reelene står plasert på drevpumpen, sjekk også koblingen til strømkabel til drevpumpen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...