Medusa Startet 12.April.2012 Link til dette innlegget Startet 12.April.2012 Savner det å ha ei bok i båten for å kunne hente opplysninger fra når man ferdes til sjøs. Tenker da på alt fra regler til andre praktiske opplysninger. Tok båtførerprøven på nett for noen år siden og har derfor ingen literatur derfra. Har vurdert å skaffe en lærebok for båtførerprøven å bruke denne som oppslagsverk, men vil først spørre forumet om det finnes bedre bøker. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 12.April.2012 Link til dette innlegget Svart 12.April.2012 Mange er ikke klar over det men et eksemplar av Sjøveisreglene skal finnes ombord i ethvert norsk dekket fartøy. Eksemplaret kan du f.eks. bestille her: www.nautisk.no/Nettbutikk/Boeker/Sjoemannskap/Referanseboeker/Sjoeveisreglene-X6030 Sitér dette innlegget Link to post
Lett match Svart 12.April.2012 Link til dette innlegget Svart 12.April.2012 Se: FOR 1975-12-01 nr 05: Forskrift om forebygging av sammenstøt på sjøen (Sjøveisreglene) http://www.lovdata.no/for/sf/nh/xh-19751201-0005.html Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 12.April.2012 Link til dette innlegget Svart 12.April.2012 Og for å gjøre samlingen komplett. Så er vel det meste å finne her. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
@ArneO Svart 12.April.2012 Link til dette innlegget Svart 12.April.2012 Dersom du bare skal ha et enkelt oppslagsverk i båten er sikkert Skipperboka et godt alternativ. Den tåler vann og har godt med informasjon. Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Medusa Svart 12.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2012 Skipper-boka ser jo både praktisk og innholdsrik ut. Etter å ha tydet innholdsregisteret så ser jo det meste ut til å være på plass. Kanskje jeg må gjøre en bestilling... Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 13.April.2012 Link til dette innlegget Svart 13.April.2012 Skulle jeg hatt med kun en bok ville jeg nok valgt Båteierboka. Passelig blanding av teori og hyggelig båtstoff. Forøvrig har jeg vel 2-300 maritime bøker, både pensumsbøker og koselitteratur. Skipperboka kjenner jeg ikke til og må følgelig sjekkes opp. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Bitteliten Svart 13.April.2012 Link til dette innlegget Svart 13.April.2012 Jeg har skrevet ut Sjøveisreglene fra Lovdata. Ligger ombord Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.