Ingar Startet 18.September.2002 Del på Facebook Startet 18.September.2002 Info om denne produsenten og båter i dokumentarkivet. Sitér dette innlegget Link to post
Janago Svart 31.Januar.2003 Del på Facebook Svart 31.Januar.2003 Dette var nyttig info. Jeg er selv en heldig eier av Neptim 8000. Jeg har kun hatt båten i ett år nå, men allt har fungert problemfritt bortsett fra diesel-varmeren. Men jeg ser at du har veiledning til forbedring av denne på båtsiden din. Jeg lurer på om noen vet hvor mange eksemplarer det ble produsert av Neptimen? Hilsen J@n Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 31.Januar.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2003 Velkommen hit! Rundt 200 ble produsert av 8000 utgaven så langt jeg vet. Sitér dette innlegget Link to post
Solo Svart 1.Februar.2003 Del på Facebook Svart 1.Februar.2003 Artig side som du har lagt ut spesiellt prislistene. Selv kjøpte jeg en ny Scand 25 i 1983 for kr.165.000,- som jeg hadde i 4 sesonger.Da jeg solgte den fikk jeg kr.160.000,-.Idag ser jeg at den samme årsmodellen selges for ca. samme beløpet.Priser forøvrig har gått helt av skaftet synes jeg. Hadde jeg brukt samme sum på bil som jeg like lett bruker på båt burde jeg ha avansert forlengst opp i de mahogninspirerte kontorer. Neptim båtene var og er fremdeles flotte båter ,men 'siden' nevner saga (øyet som ser ) kanskje litt i fronten?. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 1.Februar.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2003 Selv kjøpte jeg en ny Scand 25 i 1983 for kr.165.000,- Ja, det var litt andre priser den gangen.. Når du nevner Scand25 så husker jeg at jeg var i kontakt med en som tapte et større beløp han hadde betalt på forskudd ifm den affæren som er nevnt. En utrolig historie, etter på startet fyren bilforretning i Porsgrunn og solgte biler som var inne til service. Sist jeg hørte om ham var han sjef for et profilert IT-selskap... solo: 'siden' nevner saga (øyet som ser ) kanskje litt i fronten?. Den fikk jeg ikke helt.., men Jan Hauger som drev Tvedestrand Plastindustri var tidligere produksjonssjef hos Saga. Noen som vet hvor han ble av forresten? Sitér dette innlegget Link to post
Janago Svart 1.Februar.2003 Del på Facebook Svart 1.Februar.2003 Jeg ser ut ifra testen i Seilas & Båtliv, 1980, at de tester en av de første typene, - uten targabøyle. (Bilde fra salgsbrosjyren) Min Neptim 8000 har hardtopp og skal i henhold til forrige eier være en av de aller siste som ble bygget. Jeg vet ikke hvordan dette rimer med at det skal være en 1983 modell, og jeg går ut ifra at hardtoppen er montert i ettertid? Eller ble noen levert med hardtopp fra produsenten? J@n Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 2.Februar.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2003 Janago: Eller ble noen levert med hardtopp fra produsenten? Vi fikk den første hardtop'en de produserte (forøvrig den eneste i brunt), denne ble ferdig på høsten 1980, mange båter ble levert med hardtop fra fabrikken. Har sett at folk annonserer 82/83 modeller, men jeg er rimelig sikker på at fabrikken gikk konkurs høsten 1981. Sitér dette innlegget Link to post
Janago Svart 2.Februar.2003 Del på Facebook Svart 2.Februar.2003 Ingar: Har sett at folk annonserer 82/83 modeller, men jeg er rimelig sikker på at fabrikken gikk konkurs høsten 1981. Jeg undersøkte i dag Dieselvarmeren, en Volvo Flygmotor AB, 3650W, Ardic 04D. Tillv./år AFA 4930/82. Men det kan jo tenkes at denne er ettermontert. På platen med Det Norske Veritas godkjenning står det: Max. Motor 92/60 KW Max. Personer 14 Type Cert. No N248815 Men det går vel ikke an å utlede noe årstall utfra dette? J@n Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 2.Februar.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2003 Janago: Men det går vel ikke an å utlede noe årstall utfra dette? Nei, det sier nok ikke så mye. Dette begynner jo og bli en stund siden, men jeg er så godt som sikker på at siste båt ble produsert av TP i 1981. Sitér dette innlegget Link to post
Janago Svart 3.Februar.2003 Del på Facebook Svart 3.Februar.2003 Når du virkelig "liker" en båt, så prøver du å finne ut mest mulig om den. På mitt båtkort så står det: Prod. år/Year of production: 1983 Men kan man spore en båt tilbake via båtregisteret? J@n Sitér dette innlegget Link to post
Janago Svart 3.Februar.2003 Del på Facebook Svart 3.Februar.2003 I min Neptim står det en Volvo Penta TMD 40A. Jeg har fått vite at disse ble produsert opp til 1986, og at produksjonen av 40B startet i 1982. På fremre motorfeste på babord side står det: Volvo Penta 029517 P06 SFB-UK 81 ( inne i en sol). Kan dette tyde på at motoren er produsert i 1981? J@n Sitér dette innlegget Link to post
Janago Svart 7.Februar.2003 Del på Facebook Svart 7.Februar.2003 Her er en spesiell versjon av Neptim 8000 med to toaletter og ekstra nødmotor: http://baatnett.no/GetObject.asp?ObjectID=11870 Motor Volvo Penta TMD 40, 124 HK. Ekstramotor: 10 HK med seilbåtdrev Ikke værst med to toaletter og motorer i en 26 fots båt ! J@n Sitér dette innlegget Link to post
Janago Svart 7.Februar.2003 Del på Facebook Svart 7.Februar.2003 Her er bilde av Neptim 8500 Trawl. Det ble visstnok bare bygget 14 båter av denne typen. J@n Sitér dette innlegget Link to post
Janago Svart 10.Februar.2003 Del på Facebook Svart 10.Februar.2003 Neptim 8600, het opprinnelig In'Lander og var konstruert av Alf Jensen i 1975. Verftet i gikk imidlertid konkurs på slutten av 70-tallet, og Treungen Plast og Jan Hauger overtok produksjonen. Akterlugaren og vindusarrangementet ble gjort om, og båten døpt om til Neptim 8600. På midten av 80-tallet overtok Alo Yachts produksjonen. Siden ble formene kjøpt opp av Viktoria Hus as i Porsgrunn, og produksjonen ble flyttet til Høvåg utenfor Kristiansand. Båtene fikk nå tilbake sitt opprinnelige navn: In'Lander 830. På begynnelsen av 90-tallet tok Grimstad Båt& Fritid over, i dag Hesnes Fiberglass AS. De lager kjøl, baugnebb og badeplatform for ettermontering, i tillegg til å levere den som halvfabrikata. (Kilde BM 10/2002) Er det noen som har ytterligere informasjon om disse båtene? J@n Sitér dette innlegget Link to post
Pilar Svart 22.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2004 Hei! Tror at denne båten Neptim 8000 er blitt Norcraft 27. Neptim 8000 gikk konkurs i 1981, formene ble solgt til Vestlandet (Halco27) hvor de ble lagret frem til 1994 og i 1995 presentert som Norcraft 27. I 2003 kom formene til Vik Sag & Båtbyggeri, tror mann kan få kjøpt den som halvfabrikat. Hilsen Pilar :diving Sitér dette innlegget Link to post
Royp Svart 18.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2006 Takk for oplysninger om neptim 8000. De var veldig nyttige for meg.. Fersk eier av 1981 med Volvo Penta Håper på enda me info :flag Sitér dette innlegget Link to post
Stian Neptim Svart 10.Desember.2013 Del på Facebook Svart 10.Desember.2013 Her er en spesiell versjon av Neptim 8000 med to toaletter og ekstra nødmotor: Heisann. jeg har 2 toalett i min Neptim 8000, en i forkabin og en akterkabin :) Sitér dette innlegget Link to post
Neptun:) Svart 12.Januar.2014 Del på Facebook Svart 12.Januar.2014 hei jeg har en neptim 21 ht, noen som vet litt om denne? er veldig sjeldent det er noen til salgs, men jeg er utrolig fornøyd med båten til å være 21 fot, bortsett fra at den er ganske smal og litt ustødig, Sitér dette innlegget gammel nok til og vite bedre, ung nok til og gi faan<3 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.