Bavaria 40 Startet 12.Mars.2003 Link til dette innlegget Startet 12.Mars.2003 Har tenkt og lage ny nedgangsluke i plexiglass for å få mere lys ned i salongen er det noen som har tips om hvor jeg kan få laget/tilpasset dette??? Sitér dette innlegget Link to post
Onkel Roger Svart 12.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2003 Hei, jeg vet at Plast Armatur A/S i Fredrikstad gjør dette. Du finner de på http://www.plexx.no/ Har plexiglass istede for den tradisjonelle teak luka og er veldig fornøyd med denne løsningen. Husk lufte hull slik at du ikke stopper luft sirkulasjonen når du ligger i havn. Jeg har farget glass da dette hindre innsyn, men det er en smaksak. Har også en luke i 1/2 høyde som jeg benytter under seilas i ruskevær. Lykke til. Sitér dette innlegget Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger. Link to post
Bavaria 40 Svart 12.Mars.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2003 Takk for tipset!! Sitér dette innlegget Link to post
Eppa Svart 12.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2003 Crisma Plastic i Stavanger fikser det aller meste. Har brukt de flere ganger og har alltid vært fornøyd. Crisma Plastic as Fr. Nansensv 48 4019 Stavanger Tlf +47 51 88 09 99 Fax +47 51 88 09 88 e-post : post@crismaplastic.no www.crismaplastic.no/ Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 12.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2003 Et annet alternativ er å kontakte firmaet Kreativ Plast AS som holder til på Nøtterøy utenfor Tønsberg. Postadressen er sansynligvis 3140 BORGHEIM. De lager det aller meste i pleksiglass, fra buede vindskjermer til Selco til små "dumpeditter" til helt umaritime bransjer. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Lian Svart 12.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2003 Når du først skal kjøpe nytt "glass" bør du absolutt satse på Polykarbonat. Ser helt likt ut, men et Acryl/Plexiglass kan knuse og splintre- Polykarbonaten derimot kan du bøye i 90 grader om du vil .....men litt dyrere. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 12.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2003 Hei Har sotgrå plastluke med dryppkant laget på Gyli Plast i Søgne. Den glir på skinner som er beregnet til stoljustering. Skinnene selges i metervis av Sørlandets Aluminiumsprodukter. Øvre del av skinna er laget av sort plast. Boret gjennomgående hull i denne og gjenget skruene inn i selve luka (8 mm tykk). Underdelen ble skrudd rett på skroget. Låses med hengelås igjennom siden på underdelen av skinna - bak luka. Underdelen er av aluminium. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
REM Svart 13.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2003 Ser at noen foreslår Polycarbonat. Tja, kanskje? Fordeler /Ulemper PC (Polycarbonat) + Kan bøyes i kald tilstand +Slagfast - Dårlige kjemikalieegenskaper - Dårlig UV-bestandighet Fordeler ulemper PMMA (Plexiglass mv.) +Meget gode UV-egenskaper +Gode kjemikalieegenskaper +Ripefast (selvpolerende) - Kan sprekke ved ekstreme påkjenninger. Hvordan skal man tolke dette? Jeg vil si at til utvendige detaljer som står i sollys og kommer i kontakt med kjemikalier (vaskemidler oa.) Velg PMMA (Plexiglass) Til invendige detaljer er materialene mer likeverdige. Jeg ville også her i stor grad valgt PMMA. Årsaken til dette er at PC detaljer som er bearbeidet i ettertid (boret knekt/bøyet osv) påfører materialet spenninger som i sin tid gjør materialet ustabilt. Ustabil PC som kommer i kontakt med kjemikalier kan sprekke ved den minste berøring. ( Ref "krigen" i Oslo mellom Blitzerne og Politiet der Blitzernes fortropper sprayet Politiets PC-skjold med kjemikalier, og Politiet sto igjen med kun ramma.) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.