Jump to content

behandling av skrapet tresnekke

tough guy

Recommended Posts

Hei på deg, gratulerer med båt og velkommen hit :flag_bp:

Jeg har brukt både Clipper-serien fra Jotun og Owatrol sine D1 og D2 oljer med godt resultat. Begge består av del 1 og 2. Del 1 er tynn olje med råte-/mugghindrende egenskaper som skal smøres vått-i-vått til treverket er mettet. Det kan ta flere dager, alt etter treets tørrhetsgrad. Når dette er trukket godt inn i treverket og det ikke vil mer inn, tørkes det overskytende av. Deretter er det del 2 (lakk/overflate) sin tur, gjerne med litt finpuss med fineste sort pussepapir innimellom lagene. Angående antall strøk sies det at etter 15. strøket begynner det å bli dybde i treverket=) Lykke til :thumbsup:

Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =)

Jeg setter inn båten med gift, rå linolje/terpentin så kun rå linolje. Deretter et strøk med kokt linolje, så etter noen dager er det lakking som kan begynne. 8-10strøk minimum. Jeg har handlet inn epiphanes klar til formålet.

Jeg har fulgt oppskrift på www.trabatsakuten.nu, tips & trix.

Siten svarer ikke akkurat nå, men gode tips der!

Redigert av valvolainen (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...