tough guy Startet 14.April.2012 Del på Facebook Startet 14.April.2012 Hei jeg har nettop skrapet av den gamle lakken på snekka mi men er litt usikker på neste skritt. hva skal treverket behandles med før lakking? Noen som har no gode tips å råd til en fersk båteier Sitér dette innlegget Link to post
Danemann Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Hei på deg, gratulerer med båt og velkommen hit Jeg har brukt både Clipper-serien fra Jotun og Owatrol sine D1 og D2 oljer med godt resultat. Begge består av del 1 og 2. Del 1 er tynn olje med råte-/mugghindrende egenskaper som skal smøres vått-i-vått til treverket er mettet. Det kan ta flere dager, alt etter treets tørrhetsgrad. Når dette er trukket godt inn i treverket og det ikke vil mer inn, tørkes det overskytende av. Deretter er det del 2 (lakk/overflate) sin tur, gjerne med litt finpuss med fineste sort pussepapir innimellom lagene. Angående antall strøk sies det at etter 15. strøket begynner det å bli dybde i treverket=) Lykke til Sitér dette innlegget Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =) Link to post
valvolainen Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 (redigert) Jeg setter inn båten med gift, rå linolje/terpentin så kun rå linolje. Deretter et strøk med kokt linolje, så etter noen dager er det lakking som kan begynne. 8-10strøk minimum. Jeg har handlet inn epiphanes klar til formålet. Jeg har fulgt oppskrift på www.trabatsakuten.nu, tips & trix. Siten svarer ikke akkurat nå, men gode tips der! Redigert 14.April.2012 av valvolainen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.