Trondwi Startet 14.April.2012 Del på Facebook Startet 14.April.2012 Alt virker helt greit frem til det blir kveld og jeg demper lyset på plotteren. Da blir den plutselig sort et øyeblikk, som regel kommer den tilbake som den var, men noen ganger resetter den seg fullstendig og kommer tilbake med fullt lys. I sistnevne tilfeller kan det ta flere ti-tall sekunder før jeg blir helt blendet. Er det noen handre som har tilsvarende problemer? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Lav batterispenning frem til plotteren? Jeg har ikke erfart dette på mine to Eer Sitér dette innlegget Link to post
Trondwi Svart 14.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2012 Det burde ikke være noe problem, jeg har 360 Amp/t med godt over 13 V under marsj. Tviler på om E-80'en influeres av spenningsstyrken. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Alltid værtsånn eller nytt problem? Om alltid, sjekk spenning inn til plotter, på enden av kabelen. Om nytt problem, mulig feil på plotter. Tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
Trondwi Svart 14.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2012 Jeg har ikke målt spenningen på plottersiden, men dersom det er et spenningsproblem - hvorfor oppstår det da ikke når plotteren står på full lysstyrke? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Eneste grunn utenfor plotteren jeg kan tenke meg at den restarter er spenningsfall eller glippe i strøm kontakten. Derfor sjekke det. Hvilken sw versjon kjører du? Kanske en oppgradering løser det? https://raymarine.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1219/~/upgrading-the-software-in-c70,-c80,-c120,-e80-and-e120-displays Sitér dette innlegget Link to post
Trondwi Svart 14.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2012 Båten ligger stort sett på landstrøm tilkoblet - og brukes mye. Voltmeteret viser sjeldent under 14 V under under drift. "Black-outene" skjer likevel "når-som-helst". Jeg har dermed liten tro på at det er spenningsfall som skaper problemene. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Min E 120 fant oftere og oftere ut at den skulle slå seg av. Etter mye forsking på problemet, ble den sendt til rep. Den kom tilbake god som ny etter kort tid. Problemet mener jeg å huske var en dårlig lodding på strømtilførselen på hovedkortet. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Samma for meg vet du. Men hvilken spenning du har inn på batteriet kan ha veldig lite med hvilken spenning du har inn på plotteren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.