Sjøogvind Startet 14.April.2012 Del på Facebook Startet 14.April.2012 Er det evt. noe i dem? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Krabbene er jo der, men det er dårlig med mat i dem på denne tiden av året. Det er ihvertfall min erfaring. Mulig det avviker endel rundt om i landet. Hvor holder du til? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Sjøogvind Svart 14.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2012 Ok, det var dumt. Jeg holder til i Kristiansand. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 15.April.2012 Del på Facebook Svart 15.April.2012 De fleste er fortsatt i Sharm el Sheik eller på Kanariøyene, men er ventet hjem i løpet av våren/forsommeren. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Jori Svart 15.April.2012 Del på Facebook Svart 15.April.2012 Krabbene er jo der, men det er dårlig med mat i dem på denne tiden av året. Det er ihvertfall min erfaring. Mulig det avviker endel rundt om i landet. Hvor holder du til? God kommentar, kunne vært interessant å vite om forskjellene i landet vårt. Selv om jeg holder til på østlandet har jeg egentlig bare fanget krabber for mat på vestlandet i Austevoll-områdene. Der må man langt ut i juli, for å få krabber med mye mat i seg, og kanskje aller helst i august-september som de er best. Sikkert variasjoner fra sesong til sesong også antar jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 15.April.2012 Del på Facebook Svart 15.April.2012 Krabber kan du fiske hele året,min erfaring er att hannkrabben (Høvring som vi sier på Sunnmøre) kan vere bra i (april-mai) med mye mat i klørne. Dybden den står på er varierende,så du må prøve deg frem med teiner på forskjellige dybder. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 13.November.2012 Del på Facebook Svart 13.November.2012 Jeg kjøpte levende krabber av en lokal fangstmann på lørdag. Vi var fire krabbeentusiaster som skulle kose oss, og vi slo til med 20 krabber. Så spør du: Var det mat i dem? Ja, vi spiste krabber i to dager. Du spør igjen: Hvor er dette i verden? Os, Hordaland. ....og du fortsetter: Hva er prisen? kr 14.- pr.stk. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 13.November.2012 Del på Facebook Svart 13.November.2012 Sjøogvind, Prøv på Sømslandet/ Topdalsfjorden. Helt inne i Ålefjær kan også være bra. kommer du ut i skjærrane er de ikke verd vannet de er kokt i. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 13.November.2012 Del på Facebook Svart 13.November.2012 (redigert) Satte teiner helga før forrige. Ble satt i stupmørke på Fredagskvelden før vi fortøyde for natta, og på fremmed plass og var litt redd for å kjøre på evt andre teiner så jeg turde ikke gå for grunt. Vær og vind var det og, så det ble litt hyrten og styrten, men litt krabbe ble det, og greit med mat var det i den. Dette var i Rogaland. Redigert 13.November.2012 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
NilsPils Svart 13.November.2012 Del på Facebook Svart 13.November.2012 Da jeg dro hummerteinene sist onsdag i Hvaler-Hankø området fikk jeg to hummere og 8 krabber. Fire krabber var undermåls og gikk tilbake i sjøen. De fire andre var noen kjemper. Har aldri sett så store krabbeklør før, nesten som hånda mi, og skallene var helt fulle. Dette var krabber med mye flekker på skallet. Tydeligvis hadde de ikke skiftet skall på lenge. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
boati Svart 14.November.2012 Del på Facebook Svart 14.November.2012 Nå spurte han i April da men.... Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 14.November.2012 Del på Facebook Svart 14.November.2012 (redigert) Hva er det mener med det, boati, at denne tråden ikke kan løftes igjen? Etter min mening passer den utmerket til det, og jeg gjør det gjerne gang på gang! Redigert 14.November.2012 av Wiking26AC (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 14.November.2012 Del på Facebook Svart 14.November.2012 Og siden du løfter den Wiking26AC så svarer jeg Er krabbe å få, helt ok med mat i den. Fet den opp litt i krabbekister i noen uker så er du garantert fullt skall! Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 15.November.2012 Del på Facebook Svart 15.November.2012 Fet den opp i krabbekister? Har alltid vært svært misunnelig på folk som bare kan svippe ut til sine krabbekister innimellom... Hadde krabbelag i båten sist helg etter å ha handlet på Meny på Vøyenenga. Flotte krabber med garantert innhold og ingen langvarig fôring. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 15.November.2012 Del på Facebook Svart 15.November.2012 Har aldri fått krabber til og spise noe i fangenskap. Noen skiller breiskorper og nadder, da skal det vissnok være mulig å få dem til og spise noe, men om dette er tilfelle aner jeg ikke.. Hummeren derimot tar til seg mat inntil vannet blir for kaldt. Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 15.November.2012 Del på Facebook Svart 15.November.2012 Krabben vi har i kister tar til seg greit med mat. Kråkkeboller, blåskjell og palerester. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 16.November.2012 Del på Facebook Svart 16.November.2012 Legger inn et par bilder som viser noen detaljer fra sist fangete krabber. Den på bildet målte 21 cm over ryggen. Nå vet jeg hvor de største krabbene bor! kommer tilbake neste år. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
littmild Svart 16.November.2012 Del på Facebook Svart 16.November.2012 God størrelse på de der, blir vel mett og god av én klo! Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.