TurboThomas Startet 15.April.2012 Del på Facebook Startet 15.April.2012 (redigert) Lure på hvilke mulige årsaker som kan forårsake dette? Motoren har gått ca ti timer etter stor service med bytter av ventiler i topp. Eneste årsakene som kan ha dette til følge som jeg vet om er defekt topp pakning eller defekt bunn panne pakning. Noen som har noen andre forslag? Redigert 15.April.2012 av TurboThomas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 15.April.2012 Del på Facebook Svart 15.April.2012 Er olje grå eller hvit? eller er de bare litt hvite striper i olje. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
TurboThomas Svart 15.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2012 oljen er grå Sitér dette innlegget Link to post
Peres Svart 15.April.2012 Del på Facebook Svart 15.April.2012 Sjekk at olja ikke lukter bensin, i så fall ville jeg sjekke at termostat var i orden slik at motoren ikke går for kaldt. Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 15.April.2012 Del på Facebook Svart 15.April.2012 Du må skru ut tappepluggen for olje å se hvor mye vann som kommer ut.Må gjøres når motoren er kald.Kommer det ut rent vann her har du ett problem... Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 15.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2012 Et problem har jeg nok her uansett båten blir tatt opp i morgen og levert verksted. motoren ble ble sjekket og powerhead ble demontert fra stammen og toppen ble tatt av. jeg har brukt motoren ca 10 timer etterpå. dette må jo være en garanti sak mot verksted. Er det andre ting en topp og bunnpannen som kan gi vann i oljen? Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 15.April.2012 Del på Facebook Svart 15.April.2012 Sprekk i topp,eller verre,sprekk i motorblokk er desverre også en mulighet...Håper det ordner seg på garantien. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 16.April.2012 Del på Facebook Svart 16.April.2012 Hvordan sjekker man dette? Hva ser/ lukter man etter? Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 16.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2012 Hvit olje på peilepinnen. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 16.April.2012 Del på Facebook Svart 16.April.2012 Hmm syntes jeg så noe grå/ hvit på min Ingen andre symptomer da? min er jo nesten ikke kjørt, Sent 2011mod. Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 16.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2012 ingen andre symtomer på min vertfall. min blir levert til verksted i kveld. har hørt at det kan forekomme noe kondens i oljen. men min er bare kjørt 10 timer etter service. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 16.April.2012 Del på Facebook Svart 16.April.2012 (redigert) ingen andre symtomer på min vertfall. min blir levert til verksted i kveld. har hørt at det kan forekomme noe kondens i oljen. men min er bare kjørt 10 timer etter service. Googlet nå andre utenlandske forum, fikk opp en 2004 modell med samme problem. Der nevnte de trøbbel på O-ring på oljefilter og bunnpanne korrodering. Og noe annet som jeg ikke skjønte bæret av. Hvilken modell er din? Jævlig rart, jeg må ned og sjekke engang til, kan du si... Redigert 16.April.2012 av boati (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 16.April.2012 Del på Facebook Svart 16.April.2012 http://forums.iboats.com/showthread.php?t=419818 http://www.suzukioutboardforum.com/suzuki-outboard-parts-forum/808-2004-suzuki-df115-water-oil-500-hours.html Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 16.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2012 min er 2003mod, men den er bare gått 200t Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 18.April.2012 Del på Facebook Svart 18.April.2012 Hvordan går de med motoren? Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
TurboThomas Svart 19.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2012 den står på verksted. har ikke noe nytt å meddele. skal holde tråden oppdatert når jeg vet noe mer. Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 30.April.2012 Del på Facebook Svart 30.April.2012 Hvordan går de med motoren? den har stått lenge på verksted nå. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
TurboThomas Svart 30.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2012 Båten bare står der. Eneste verkstedet har gjort til nå er å tappe ut gammel olje og fylt opp med ny i påvente av demontering Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 15.Mai.2012 Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 hvordan går de med motoren? Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
TurboThomas Svart 15.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 De har fortsatt ikke gjort noe mer. Påstår at de skal begynne denne uken, men tror det ikke før jeg ser det. Merklig at de ikke har fått dette gjort rasker, er mest sansynelig en reklamasjon mot verksted. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 15.Mai.2012 Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 wow du er tolmodig må jeg få si... Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 15.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Hehe. er en litt kinkig situasjon dette. jeg er på en måte bare mellom mann. Har jo kjøpt en motor som skal virke så for meg er det selger som er ansvarlig men verksted har jo prøvd å reparere motor, men så etter 10t bruk så blir oljen hvit. Har akkurat kjøpt meg nytt hus og har et til salg så har ikke så mye tid til båten nå alikevell. Hvordan gikk det med oljen på din Boati? Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 15.Mai.2012 Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Har faktisk ikke gjort noe mer, venter på litt varmere vær så får jeg sjekke den igjen. Min har ligget ute i hele vinter så.... Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 25.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2012 Nå har de begynt på motoren. Blokken er demontert og satt inn på verksted. Jeg kontrollert bunnpannen sammen med mekanikeren i dag, ingen tegn til tæring mellom vannkanal og oljesump . Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 4.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2012 Da er feilen funnet. Det er defekt topp pakning. Spørsmålet er bare hvorfor. Den er jo ny. De skal sjekke toppen for skjevheter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.