Jump to content

Suzuki DF115 med vann i motoroljen

TurboThomas

Recommended Posts

Et problem har jeg nok her uansett :thumbsdown: båten blir tatt opp i morgen og levert verksted.

motoren ble ble sjekket og powerhead ble demontert fra stammen og toppen ble tatt av. jeg har brukt motoren ca 10 timer etterpå. dette må jo være en garanti sak mot verksted.

Er det andre ting en topp og bunnpannen som kan gi vann i oljen?

ingen andre symtomer på min vertfall. min blir levert til verksted i kveld. har hørt at det kan forekomme noe kondens i oljen. men min er bare kjørt 10 timer etter service.

Googlet nå andre utenlandske forum, fikk opp en 2004 modell med samme problem. Der nevnte de trøbbel på O-ring på oljefilter og bunnpanne korrodering. Og noe annet som jeg ikke skjønte bæret av.

Hvilken modell er din?

Jævlig rart, jeg må ned og sjekke engang til, kan du si...

Redigert av boati (see edit history)
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hehe. er en litt kinkig situasjon dette. jeg er på en måte bare mellom mann. Har jo kjøpt en motor som skal virke så for meg er det selger som er ansvarlig men verksted har jo prøvd å reparere motor, men så etter 10t bruk så blir oljen hvit. Har akkurat kjøpt meg nytt hus og har et til salg så har ikke så mye tid til båten nå alikevell. :worry:

Hvordan gikk det med oljen på din Boati?

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...