Jump to content

Skrape i kjølen på Skilsø snekke

scheen

Recommended Posts

jeg gikkk på grunn så det svingte gjennom sundet mellom Løperholmen og Store Ingerholmen på Hvaler i fjor med min Skilsø 23

omtrent her:

grunn.jpg

gik fint med alle ombord og fikk voldsom bra hjelp av de som bodde nærmest for å komme av grunn.

men som med alle sånne hendelser, så blir det merker, og det er da spørsmålet kommer:

what dæven do we do with this??

kjol1.jpg

kjol2.jpg

er en 10-15 cm skrape midt under kjølen foran, det er så vidt man kan se litt glassfiber men ellers ser det mest ut som en skrape i toppcoatingen elelr hva det nå heter under der.

noen forslag til fremgangsmåte??

Er det bare inntil og ikke i glassfiberen du har striper ? I såfall matter du ned til gelcoaten en bit langs hele såret , ny gelcoat , grunning så bunnstoff, sette ut båten og johoii.

Jeg lurer veldig på hvor du kjørte på henn.. jeg kjenner ikke alle øynavna ,men kunne du somet enda mer ut så jeg skjønte hvor det var ? Eller gitt et hint om hvem større øy som ligger i nærheten

Takk for svar

for de som lurte

hvlaler.jpg

litt dårlig zooma, men det gir et lite bile i hvertfall.

på mitt båtsportkart, så er det såvidt litt gråskravert i området. men utfordringen er at midt i sundet når man kommer nordfra, så står det en "wannabe stake" rettere sagt et 16mm armeringsjern som stikker opp ca 40 cm, og her tok jeg altså å gikk på styrbord side av staken, dumt valg.

gps.jpg

Redigert av scheen (see edit history)

Har reparert en del slike skader, kjølen er massiv på de fleste eldre Norskbyggede båter, så denne tåler en trøkk. Slip rent i såret, legg i epoxysparkel, feks Jotuns, (tørker tregt) pusse, prime 2 strøk, (evt epoxy grunning hvis skroget er behandelt med dette fra før) og så stoffe, da er du garantert.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...