Jump to content

Hjelp til oppkobling av Garmin GFS10(fuel sensor) mot GPSmap 520s.


eMTea

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg lurer på å kjøpe en GFS10 (Fuel Sensor) til min GPSmap 520s plotter.

"GFS 10 bensinmåler kobles enkelt via CANet imot GPSMAP 4-500 serien og 4-5000 serien, samt GMI 10 via NMEA 2000"

 

Trenger jeg noe ekstra utenom plotter/fuelsensor?

Mener jeg har blitt fortalt tidligere en gang at jeg måtte ha en eller annen CAN enhet i tillegg.. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

Redigert av eMTea (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du trenger et såkalt Can-net sett fordi denne giveren er en NMEA2000 nettverks node og 520 er ikke NMEA2000 kompatibel. Garmins hjemmeside er litt tungvint på dette punktet, de kunne hatt en link eller et delenummer ved siden av fotnoten som forteller dette. Ring til nærmeste Garmin-pusher. Jeg har en 525 og fant ut at det ble litt for dyrt å kjøpe et slikt sett så jeg lette litt rundt og endte med å kjøpe en 5212 som har vært demobrukt. 12" touch-screen nettverksplotter som burde holde en stund...

Hør med Maritronic

Redigert av DieselDahl (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Når jeg først leste setningen, så ser det ut som alle enhetene kobles opp via NMEA 2000, som plottern ikke støtter. Men når jeg nå leser setningen litt nøyere, så ser jeg at det står at den kobles enkelt opp mot 4-500 og 4-5000 serien via CANet, samt GMI 10 via NMEA 2000.

 

Men sendte en mail til Garmin support, så får vel sikkert et fornuftig svar snart :)

Redigert av eMTea (see edit history)
Link to post
Share on other sites

det står at den kobles enkelt opp mot 4-500 og 4-5000 serien via CANet, samt GMI 10 via NMEA 2000.

Litt klønete skrevet av dem, det refereres her til de enhetene i 4-500 og 4-5000 seriene som er i salg nå. Hvis du går på utgåtte modeller finner du 420, 520, 525 osv og de har ikke NMEA2000 nettverkskompatibelitet uten dette Can-net kittet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...