Birchwood 320 Startet 16.Januar.2005 Del på Facebook Startet 16.Januar.2005 Lurer på å skaffe en større motor og i den annledning lurer eg på en ting.. Er der noe som holder motor fast i drevet?? Eller er det av med drevet og løsne 4 motorlabber så er motoren løs?? Spør gjerne dumt nå men har ikke peiling på dette.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Kjelli Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 (redigert) Tåler drevet det da? Bravo III er ikke det beste drevet på store maskiner. Drevet tas av fra utsiden først, er aksling på denne som går inn i motoren. Motoren henger på 2 bolter på transomplaten. Når drevet er fjernet, er det bare vannslanger og eksoslange som henger fast på transomplaten. Ihverfall hos meg. Må kansje ta et lite forbehold, kansje alt ikke er likt. mvh Kjelli Redigert 16.Januar.2005 av Kjelli (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 16.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 Ja men da vet eg at der er noe som holder motor og transom sammen.. Trodde også dette men var ikke heilt sikker.. Om drevet tåler større motor?? Ja.. Det tror eg .. Den nye motoren har nesten 100 nm mindre i dreiemoment men har 4000 rpm på fult.. Dessuten er den bare 430 kg. Skal bare øke fra 300 til 330 hk da. Men det frister med ny motor.. Kjører ikke eksos ut i drevet, og skal montere drevdusj.. Så får vi se.. Enten smeller det eller så går det.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Bitteliten Svart 16.Januar.2005 Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 (redigert) Enten smeller det eller så går det.. <{POST_SNAPBACK}> Også har du jo litt erfaring med feilsøking....Jeg trodde du var fornøyd jeg nå som du hadde fått Merc'en din til å gå som den skal Redigert 16.Januar.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 16.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2005 Også har du jo litt erfaring med feilsøking.... Jeg trodde du var fornøyd jeg nå som du hadde fått Merc'en din til å gå som den skal <{POST_SNAPBACK}> Joa.. Er det.. Men båten er litt teit med tanke på eksos.. Den er så lav bak att eksosrøret kommer ut i badeplattformen og er redd for å få vann inn igjen den veien.. Har ikke plass til å legge om eksosen.. Derfor en annen motor som bygger mye mindre.. MOtorden går som ei klokke nå.. Men lyst på ny... heit ny Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.