boati Startet 18.April.2012 Del på Facebook Startet 18.April.2012 (redigert) Endelig kom UPS med pakken med Fusion's MS-IP700 Stereo for Marine bruk i hus. Fikk kjapt åpnet emballasjen og sett på smykket. Alle disse hvite små firkantene er små adapter til ALLE Apple's iPODs & iPhone's. Alle passer utenom iPOD 1st generasjon tror jeg. Her kan man koble til det meste! Inkl. Standard ISO kontakter. Legg også merke til USB Minnepenn sporet til venstre. Silikon beskyttelse deksel!?, ikke for vann men støv og støt når det ikke er i bruk. Skal bli spennende når jeg får montert og testet det. Mvh Trond Redigert 18.April.2012 av boati (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 18.April.2012 Del på Facebook Svart 18.April.2012 Interessant dette. Ligner lidt på Simrad/Navicos Sonic hub. Hvad kan man gøre med nmea 2000 integrationen? Og hvad er din plan med hensyn til installation mm? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 18.April.2012 Del på Facebook Svart 18.April.2012 entertainment system for ipod. Spesialisert til å passe ipod da altså slik en må det ha mao skal en få lyd. Vel det har eg ikkje... vel vel Sitér dette innlegget Link to post
Neros Svart 18.April.2012 Del på Facebook Svart 18.April.2012 Gratulere... Har akkurat best samme spiller fra statene.. Men mistenker jeg må vente en stund på levering :-( Har du hørt noe ang apps til iPhone og android..? Er jo artig å styre lyd via denslags ;-) Hvor kjøpte du din..? Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 18.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2012 Interessant dette. Ligner lidt på Simrad/Navicos Sonic hub. Hvad kan man gøre med nmea 2000 integrationen? Og hvad er din plan med hensyn til installation mm? NMEA 2000 er for å hente ut NMEA data rundt omkring i båten og for fjernkontroll av lyd i diverse soner. (Opptil 4 soner). Jeg har ikke så stor båt at jeg behøver 4 soner, men skal kanskje ha en NMEA fjernkontroll i "kabinen" :) INFO: Den nye 700-serien fra Fusion består av to modeller. MS-IP700 har AM, FM, USB, iPod, iPhone og AUX muligheter, - og med innebygd dockingstasjon. VHF-mottaker. Begge kan benytte NRX2000, NMEA2000 fjernkontrollen. - MS-IP700 for AM, FM, USB, iPod, iPhone, AUX og innebygd dockingstasjon. • 2,7" fargeskjerm VHF-mottaker. • NMEA2000 - Ethernet tilkobling og Fusion-link med mulighet for 4 lydsone, som også kan vise dybde, fart og vind data via NMEA porten til MS-NRX200. Så denne skal jeg bruke til å styre TV, Video og generell Lyd osv. Da holder det å kun installere skjermer. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 18.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2012 entertainment system for ipod. Spesialisert til å passe ipod da altså slik en må det ha mao skal en få lyd. Vel det har eg ikkje... vel vel Neida, alle har jo en minnepenn? Der kan du ha Video, Sanger etc. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 18.April.2012 Del på Facebook Svart 18.April.2012 Ja eg ser det nå av infoen der er fm, usb for minnepinne og aux. Det md VHF mottaker var jo kjekke saker. Mn hvordan styrer man Tv , står ikke noe om mottaker for slikt ? Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 18.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2012 Ja eg ser det nå av infoen der er fm, usb for minnepinne og aux. Det md VHF mottaker var jo kjekke saker. Mn hvordan styrer man Tv , står ikke noe om mottaker for slikt ? Nei det er ingen decoder i dette, så det ble feil. Men kanskje det kommer :) Sitér dette innlegget Link to post
Neros Svart 18.April.2012 Del på Facebook Svart 18.April.2012 Spilledåsa kan mangt, men å dekode DVB signaler tro jeg neppe vi vi får se. Men jeg savner muligher til å f.eks å ha VHF audio på brua, FM radio i kabinen og f.eks iPhone på akterdekk. Mao multiromstyring, det virker litt rart at dette ikke ligger inne med tanke på at de gjør et poeng av 4 soner. Har vi flaks så ha de puttet inn en smart DSP i boksen, og dette kommer på en senere sw update.... Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 18.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2012 Spilledåsa kan mangt, men å dekode DVB signaler tro jeg neppe vi vi får se. Men jeg savner muligher til å f.eks å ha VHF audio på brua, FM radio i kabinen og f.eks iPhone på akterdekk. Mao multiromstyring, det virker litt rart at dette ikke ligger inne med tanke på at de gjør et poeng av 4 soner. Har vi flaks så ha de puttet inn en smart DSP i boksen, og dette kommer på en senere sw update.... Ja vil tro det kommer flere overraskelser i firmware update fremover. Nei tenkte mer at de mekker en trådløs dingsedangs, eller noe NMEA greier. Sitér dette innlegget Link to post
ohm Svart 18.April.2012 Del på Facebook Svart 18.April.2012 Her kom jeg tilfeldigvis over en artikkel om denne dingsen. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 19.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2012 Gratulere... Har akkurat best samme spiller fra statene.. Men mistenker jeg må vente en stund på levering :-( Har du hørt noe ang apps til iPhone og android..? Er jo artig å styre lyd via denslags ;-) Hvor kjøpte du din..? Hei, Ja der var endel pågang, og jeg har purret Starmarine flere ganger, de sa jeg var først i køen. Leveransen var forsinket flere ganger ifra fabrikk også. Det kommer app til iPhone og Androids. Disse brukes trådløst via en D-link ruter, men må vel gjelde alle rutere? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 .. Ligner lidt på Simrad/Navicos Sonic hub. Det er den, Andy. Det er Fusion som lager den for Navico / Simrad. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Interessant. Men mon det betyder, at også denne kan integereres mod NSS/NSE plottere på samme måde som Sonic Hub? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Har ikke fått "utforsket" dette enda. Men, radio - musikk anlegget ombord i Bonus er det neste som skal oppgraderes. Så, jeg er igang med en "market / technology survey" på området. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 (redigert) . Så, jeg er igang med en "market / technology survey" på området. Har 2 orginalemonterte høyttalere nede, samt Blaupunkt spiller. Sony høyttalere ute. Inne låter det som en blikkboks, mens lyden ute er veldig bra. Så si i fra om surveyen din. Ellers la jeg merke til at Seatronic i Moss hadde dette. Må sette meg inn i dette. Men det ser skikkelig tøft ut! Redigert 19.April.2012 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Worry II Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 (redigert) Jeg fant akkurat ut at Sennhizer har kommet med en marinehøyttaler. De hadde det vært morsomt å høre! Pleier å være greie på det merket ! Noen som kjenner de ? De heter Sennhizer Apart CMAR6-W Redigert 19.April.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Men det er ikke DAB eller DAB+ på den?.... Man må vel kanskje basere seg på at fremtidig bruk av DAB-systemet blir ved oppgradering av eksisterende anlegg med omformer... Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Hmm...der skal vist endnu end del arbejde til før DAB får et seriøst gennembrud. Det har i hvert fald hidtil været en noget haltende succes, synes jeg. Så mon ikke vi kommer til at vente mange år før der kommer DAB som standard i alle radio-modtagere? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Hmm...der skal vist endnu end del arbejde til før DAB får et seriøst gennembrud. Radiostasjoner i Norge er relativt aktive på DAB. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
MajorAndy Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Ja, men det er ikke det jeg mener: Før producenterne begynder at bygge radioer, der har DAB som standard så skal DAB nok have et noget større GLOBALT gennembrud. Og med gennembrud mener jeg en kombination af stort udbud af kanaler og stor udbredelse af modtagere. Med al respekt for vore to lande, så er de nok ikke store nok til at producenterne vil tage dem i betragtning når de designer nye produkter. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Ja, men det er ikke det jeg mener: Før producenterne begynder at bygge radioer, der har DAB som standard så skal DAB nok have et noget større GLOBALT gennembrud. Og derfor er det sjelden du ser noen av de store merkene markesføre dette. Men uansett legges infrastrukturen til rette for DAB i Norge. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bearded Beast Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Å men det er nå fortsatt 5 år til. Storbritannia stenger nå av sitt Fm bånd et par år før her på berget så det skal nok ikkje stå på tilgangen av apparater når den tid kommer. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 19.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2012 Ikke godt å si, Time vill sjåv så Solberg ville sagt. Sitér dette innlegget Link to post
Neros Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Å men det er nå fortsatt 5 år til. Storbritannia stenger nå av sitt Fm bånd et par år før her på berget så det skal nok ikkje stå på tilgangen av apparater når den tid kommer. Og når de da stenger FM båndet (2017?) er det full bredbånddekkning lander rundt ink nære sjøområder. Og dermed er nettradio der som folk vil bruke.. har ingen tro på DAB kommer til å ta av.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.