Jump to content

Stereoanlegg Fusion IP700, Endelig i hus! -Førsteinntrykk-

boati

Recommended Posts

Endelig kom UPS med pakken med Fusion's MS-IP700 Stereo for Marine bruk i hus.

Fikk kjapt åpnet emballasjen og sett på smykket.

79795b7e.jpg

32584e7a.jpg

Alle disse hvite små firkantene er små adapter til ALLE Apple's iPODs & iPhone's. Alle passer utenom iPOD 1st generasjon tror jeg.

34fc923d.jpg

Her kan man koble til det meste! Inkl. Standard ISO kontakter.

61413ab2.jpg

e5af3720.jpg

0e701f88.jpg

Legg også merke til USB Minnepenn sporet til venstre.

90b3d8de.jpg

Silikon beskyttelse deksel!?, ikke for vann men støv og støt når det ikke er i bruk.

6f9dfe6e.jpg

60834901.jpg

Skal bli spennende når jeg får montert og testet det.

Mvh

Trond

Redigert av boati (see edit history)

Interessant dette. Ligner lidt på Simrad/Navicos Sonic hub. Hvad kan man gøre med nmea 2000 integrationen? Og hvad er din plan med hensyn til installation mm?

NMEA 2000 er for å hente ut NMEA data rundt omkring i båten og for fjernkontroll av lyd i diverse soner. (Opptil 4 soner).

Jeg har ikke så stor båt at jeg behøver 4 soner, men skal kanskje ha en NMEA fjernkontroll i "kabinen" :)

INFO:

Den nye 700-serien fra Fusion består av to modeller.

MS-IP700 har AM, FM, USB, iPod, iPhone og AUX muligheter, -

og med innebygd dockingstasjon. VHF-mottaker. Begge kan benytte NRX2000, NMEA2000 fjernkontrollen.

- MS-IP700 for AM, FM, USB, iPod, iPhone, AUX og

innebygd dockingstasjon.

• 2,7" fargeskjerm

VHF-mottaker.

• NMEA2000 - Ethernet tilkobling og Fusion-link med mulighet for 4 lydsone, som også kan vise dybde, fart og vind data via NMEA porten til MS-NRX200.

Så denne skal jeg bruke til å styre TV, Video og generell Lyd osv. Da holder det å kun installere skjermer.

Spilledåsa kan mangt, men å dekode DVB signaler tro jeg neppe vi vi får se. Men jeg savner muligher til å f.eks å ha VHF audio på brua, FM radio i kabinen og f.eks iPhone på akterdekk. Mao multiromstyring, det virker litt rart at dette ikke ligger inne med tanke på at de gjør et poeng av 4 soner.

Har vi flaks så ha de puttet inn en smart DSP i boksen, og dette kommer på en senere sw update....

Spilledåsa kan mangt, men å dekode DVB signaler tro jeg neppe vi vi får se. Men jeg savner muligher til å f.eks å ha VHF audio på brua, FM radio i kabinen og f.eks iPhone på akterdekk. Mao multiromstyring, det virker litt rart at dette ikke ligger inne med tanke på at de gjør et poeng av 4 soner.

Har vi flaks så ha de puttet inn en smart DSP i boksen, og dette kommer på en senere sw update....

Ja vil tro det kommer flere overraskelser i firmware update fremover. :thumbsup:

Nei tenkte mer at de mekker en trådløs dingsedangs, eller noe NMEA greier.

Gratulere... Har akkurat best samme spiller fra statene..

Men mistenker jeg må vente en stund på levering :-(

Har du hørt noe ang apps til iPhone og android..? Er jo artig å styre lyd via denslags ;-)

Hvor kjøpte du din..?

Hei,

Ja der var endel pågang, og jeg har purret Starmarine flere ganger, de sa jeg var først i køen.

Leveransen var forsinket flere ganger ifra fabrikk også.

Det kommer app til iPhone og Androids. Disse brukes trådløst via en D-link ruter, men må vel gjelde alle rutere?

. Så, jeg er igang med en "market / technology survey" på området.

Har 2 orginalemonterte høyttalere nede, samt Blaupunkt spiller. Sony høyttalere ute. Inne låter det som en blikkboks, mens lyden ute er veldig bra. Så si i fra om surveyen din.

Ellers la jeg merke til at Seatronic i Moss hadde dette. Må sette meg inn i dette. Men det ser skikkelig tøft ut!

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Ja, men det er ikke det jeg mener: Før producenterne begynder at bygge radioer, der har DAB som standard så skal DAB nok have et noget større GLOBALT gennembrud.

Og med gennembrud mener jeg en kombination af stort udbud af kanaler og stor udbredelse af modtagere.

Med al respekt for vore to lande, så er de nok ikke store nok til at producenterne vil tage dem i betragtning når de designer nye produkter.

Ja, men det er ikke det jeg mener: Før producenterne begynder at bygge radioer, der har DAB som standard så skal DAB nok have et noget større GLOBALT gennembrud.

Og derfor er det sjelden du ser noen av de store merkene markesføre dette. Men uansett legges infrastrukturen til rette for DAB i Norge.

Vi sees!

Å men det er nå fortsatt 5 år til. Storbritannia stenger nå av sitt Fm bånd et par år før her på berget så det skal nok ikkje stå på tilgangen av apparater når den tid kommer.

Og når de da stenger FM båndet (2017?) er det full bredbånddekkning lander rundt ink nære sjøområder. Og dermed er nettradio der som folk vil bruke.. har ingen tro på DAB kommer til å ta av..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...