Jump to content

Stereoanlegg Fusion IP700, Endelig i hus! -Førsteinntrykk-

boati

Recommended Posts

Boati...

Mulig jeg vet om et lite smekkert produkt som gjør at vi streame audio fra ekstern iPhone/iPad/android og rett til aux inngang til Fusion ;-) dvs alt av innhold på egen håndholdt enhet + eventuelt pc (for de som har slikt ombord)

Denne vil forøvrig kunne benyttes i alle båter som har en trådløs router og anlegg med aux inngang.

Funker dette slik jeg tror, så vil svært mange kunne bruke samme utstyr..

Kommer med mer info så snart jeg har fått testet det ut selv..

Bruker sonic samme "skuffer" så kan det ikke gå galt så lenge du setter sammen riktig skuffe.

Men nå bruker jeg iPod inni annlegget og skal ha iPhonen + ipad til fjernkontroll.

Mnja... Skuffene ser identiske ut og de holder telefonen ganske godt på plass (Min er montert så telefonen ligger og ikke står i holderen.) men ved høy fart ristes telefonen løs fra tid til annen, usikker på om det er det skaden stammer fra eller om det er ordinær inn/ut. "Kan ikke gå galt" er nok å ta i :-)

Mnja... Skuffene ser identiske ut og de holder telefonen ganske godt på plass (Min er montert så telefonen ligger og ikke står i holderen.) men ved høy fart ristes telefonen løs fra tid til annen, usikker på om det er det skaden stammer fra eller om det er ordinær inn/ut. "Kan ikke gå galt" er nok å ta i :-)

Umm nei, her kan det ikke ristet løs, det er det jeg prøver å forklare :)

Hadde på anlegget i 23knop i 11ms vind i 1 time med 2mtr bølger, støpegods foten til salong bordet knakk. Men anlegget var stabilt hele tiden....

Noen av dere som vet om iphonen blir koblet til antenne også når den blir puttet i dockingen? Eller hva som skjer med dekningen?

Har en MS-RA200, og tenkte å kjøpe den eksterne dokkingen MS-DKIPUSB til den. Men finner ikke noe om at telefonen blir koblet til antenne og får bedre forhold når den dokkes?

Telefonen har i utganspunktet en dårlig antennne. Men i en dockingstasjon i et skap, inne i båten...

Jara Wynja

Noen av dere som vet om iphonen blir koblet til antenne også når den blir puttet i dockingen? Eller hva som skjer med dekningen?

Har en MS-RA200, og tenkte å kjøpe den eksterne dokkingen MS-DKIPUSB til den. Men finner ikke noe om at telefonen blir koblet til antenne og får bedre forhold når den dokkes?

Telefonen har i utganspunktet en dårlig antennne. Men i en dockingstasjon i et skap, inne i båten...

GSM/3G antenne, mener du? Det gjør den nok ikke. Ifølge pinouten http://pinouts.ru/Po...od_pinout.shtml er det ikke antennekontakt i dock-connectoren.

Tja, pokker om jeg vet, men meld fra når du finner løsningen ;-). Mottok min 7000 + remote unit og en liten sone amp... Steike for en spiller, har bare koblet utstyret på kjøkkenbenken, men dette er virkelig noe for seg selv. Utrolig enkel betjening, og en feel-good av kvalitet..

Gleder meg til helgen, blir å demontere halve båten da jeg skal bruke alle alle sonene. Blir Brua, akterdekk, salong og forpigg. Bruker ekstern amper til sonene, 8 høyttalere og 2 subber.. tror dette kommer til å svinge bra i en 33 fots Fjord ;-)

GSM/3G antenne, mener du? Det gjør den nok ikke. Ifølge pinouten http://pinouts.ru/Po...od_pinout.shtml er det ikke antennekontakt i dock-connectoren.

Ble litt overasket der ja. Etter google søk ser jeg at Iphone faktisk ikke har antenne tilkobling. Trodde mange dokkingstasjonene for bil hadde mulighet for ekstern antenne.

Noen har det kanskje, men er da muligens basert på "patch antenna" prinsippet?

Kanskje en slik antenne kan kombineres med Fusion enhetene om signalstyrken blir et problem.

Jara Wynja

Tja, pokker om jeg vet, men meld fra når du finner løsningen ;-). Mottok min 7000 + remote unit og en liten sone amp... Steike for en spiller, har bare koblet utstyret på kjøkkenbenken, men dette er virkelig noe for seg selv. Utrolig enkel betjening, og en feel-good av kvalitet..

Enig:)

Vi trenger i tillegg en Repeater eller Brigde router. Blir mye jalla kobling dette.

• 3 uker senere...

Ja, tenkte jeg ikke på.

Tenkte mer på at på min 200 må jeg nå opp av bikka for å slå av, siden det er kun ute som har fjernkontroll. Og er et lite antiluksusproblem.

Men er kanskje ok med kun sone. For da står fortsatt stereoen på og lader telefonen som også blir brukt som WiFi ruter.

Om en slår av stereo med WiFi fortsatt aktivert i telefonen så vil jo telefonen bare være halvfull hver gang en står opp også...

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...