27 hasla Startet 18.April.2012 Del på Facebook Startet 18.April.2012 Hei! Har en vannsmurt hylse som lekker litt vel mye.Er det noen som vet hvordan man strammer denne?Håper jeg fikk til å legge inn bilde! Takker for svar! Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 18.April.2012 Del på Facebook Svart 18.April.2012 Ingen biler Sitér dette innlegget Link to post
27 hasla Svart 18.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2012 Skal se om jeg får noen til å vise meg hvordan bildene skal lastes inn. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 18.April.2012 Del på Facebook Svart 18.April.2012 (redigert) Hjelper deg litt med bildet: Ser ut for å være en press-hette beregnet for å teite for hånd ?? Antagelig utskiftningsbare talgpakningsringer innenfor ??? Redigert 18.April.2012 av mateco (see edit history) Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
27 hasla Svart 18.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2012 Tusen Takk,Mateco! Problemet er at jeg er usikker på hvordan denne skal teites!Jeg kan jo prøve å dra den til for hånd evt med en rørtang.Fint om noen som har en lik hylse eller vet hvordan den skal strammes kan gi meg ett hint.Hvordan vet man om det er på tide å bytte talgpakning?Den lekker litt for mye og har ikke lyst til å suge opp vann fra kjølsvinet hver 3-4 dag Sitér dette innlegget Link to post
27 hasla Svart 19.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2012 Ingen som vet hvordan denne pakkboksen skal strammes? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 (redigert) Ingen som vet hvordan denne pakkboksen skal strammes?Kan tippe. Først må du skru ut skruen på toppen( tipper det er en låseskrue) så er det bare og skru med klokka et 1/4 eller et 1/2 tørn.Er det ikke en fettkopp i nærheten??Det kan også være at der skruen står skulle det hvert en fettkopp. PS. En bør teite opp for hånd, teiter en for mye blir det varmgang, det skal dryppe en dråpe i ny og ne. Greier du ikke og stramme på den "mutteren med vortene" prøv og slakke litt for å sjekke om mutteren er skrudd helt inn.Er den det må du på land og pakke om hylsa.. Du kan få en med og legge inn en pakningsring til på sjøen, men obs. Redigert 19.April.2012 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Ps: Det er sikkert en "glan" (messinghylse) som også må trekkes forover for å legge inn en ny pakning. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
27 hasla Svart 19.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2012 Etter mye om og men prøvde jeg å skru inn strammemutteren(vortene) for hånd ,men den rikket seg ikke.Jeg tok et stort skrujern og hammer og slo forsiktig på en av vortene.Den begynte å bevege seg og etter å ha strammet den litt ca 1/10 ble hylsa tett.Lekker vel 1 dråpe pr 5 minutt eller noe sånt.Det finnes ingen låseskrue på denne.Håper det er ok nå. Vil helst slippe å pakke den om.Litt skremmende at ingen ser ut til å ha samme patenten. Sigurd Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Ser nå at det jeg trodde var en låse skrue er skruen til slangeklemma. Pakkboks er Pakkboks din er bra den, en må bare vite hvor langt en kan skru, er det noen gjenger å se på hylserøret. Da er jo saken i orden, Håper at det er litt til å stramme på før høsten kommer. Så får du demontere til høsten og se hvor mye lengre det er å skru før en må pakke om. Normalt holder det å legge inn en ny pakningsring. Er det ingen smøre kopp? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.