bolla Startet 17.Januar.2005 Del på Facebook Startet 17.Januar.2005 er det noen som har forslag til midler for å rense stoffseter og teppe? har et teppe i kabinen som ikke er helt bra og en setebenk med "bilsete"stoff..har ikke lyst til å bruke alt for mye vann da dette er vanskelig å få tørket ut hvis det blir gjennom vått ..har vært borti noe skumrens greier en gang men syntes det ikke var det store..men det er jo mange typer så.... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Januar.2005 Del på Facebook Svart 17.Januar.2005 er det noen som har forslag til midler for å rense stoffseter og teppe? har et teppe i kabinen som ikke er helt bra og en setebenk med "bilsete"stoff..har ikke lyst til å bruke alt for mye vann da dette er vanskelig å få tørket ut hvis det blir gjennom vått ..har vært borti noe skumrens greier en gang men syntes det ikke var det store..men det er jo mange typer så.... <{POST_SNAPBACK}> Kan du ikke leie deg en tepperenser på den lokale byggshoppen Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 17.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2005 joda tepperenseren er grei nok men det er middel som VIRKER som jeg er ute etter..har lånt maskin før og maskinen var grei nok men rensemiddelet var bare no rask.... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Januar.2005 Del på Facebook Svart 17.Januar.2005 joda tepperenseren er grei nok men det er middel som VIRKER som jeg er ute etter..har lånt maskin før og maskinen var grei nok men rensemiddelet var bare no rask.... <{POST_SNAPBACK}> Ok, når jeg har renset tepper og sofa (hjemme) har jeg brukt vanlig salmiakk vann! Jeg bruker ikke de svindyre "spesialmidlene" Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 17.Januar.2005 Del på Facebook Svart 17.Januar.2005 ..har ikke lyst til å bruke alt for mye vann da dette er vanskelig å få tørket ut... Eg har tilgang på varmtvatns høgtrykkspylar. Eg tok ut tappa, dynka dei i såpevatn og spylte til dei var reine med svært varmt vatn. Teppa ser nye ut etter denne behandlinga. Men det var dette med mykje vatn då... Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 17.Januar.2005 Del på Facebook Svart 17.Januar.2005 Har kona de en Rainbow eller Vorwerk så bruk tepperens levert av disse. Ikke dyrt og resultatet blir bra. Sitér dette innlegget Link to post
håvar Svart 17.Januar.2005 Del på Facebook Svart 17.Januar.2005 Jeg bruker vanliug vaskemiddel for klær til vask av både tepper, puter og kalesje. Tepper taes ut og dynkes med vaskemiddelvann og ligger en stund før jeg høytrykkspyler. Puter og innvendig trekk samme blanding men med tepperenser, lite vann. Kalesje legges i bløt i badekaret gjerne ett par dager med skifte av vann . Blir kjempebra. Trenger ett tips for impregnering av kalesjen til våren. Håvar Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 17.Januar.2005 Del på Facebook Svart 17.Januar.2005 Har god erfaring med Hypotex Kalesjeimpregnering som påføres med svamp. Kjøpt hos den lokale båtutstyrs pusheren. Prisen husker jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Januar.2005 Del på Facebook Svart 17.Januar.2005 Hei. Har du fått en flekk på f.eks. en pute hvor du ikke ønsker bruk av mye vann, kan du bruke Zalo. Ha godt med Zalo i en skål med lunkent vann. Pisk kraftig til du får godt med skum. Legg så en god "kladd" med skum på flekken og børst godt med en stiv skrubb. Tørk med tørkepapir. Gjenta om nødvendig. Skånsom og ganske så effektiv metode for flekkfjerning. Igjen, - Zalo båteierens venn! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Festina Lente IV Svart 17.Januar.2005 Del på Facebook Svart 17.Januar.2005 Hei. Har du fått en flekk på f.eks. en pute hvor du ikke ønsker bruk av mye vann, kan du bruke Zalo. Ha godt med Zalo i en skål med lunkent vann. Pisk kraftig til du får godt med skum. Legg så en god "kladd" med skum på flekken og børst godt med en stiv skrubb. Tørk med tørkepapir. Gjenta om nødvendig. Skånsom og ganske så effektiv metode for flekkfjerning. Igjen, - Zalo båteierens venn! Lars H. <{POST_SNAPBACK}> Dette kan jeg skrive under på. Zalo er antagelig noe av det beste alkaliske vaskemiddel som finnes til flekker og vask av det meste. Kan til og med benyttes for å vaske pensler med oljemaling, om man sauser de inn med Zalo, og skyller med godt varmt vann. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Lars H. Svart 17.Januar.2005 Del på Facebook Svart 17.Januar.2005 Dette kan jeg skrive under på. . . . Kan til og med benyttes for å vaske pensler med oljemaling, om man sauser de inn med Zalo, og skyller med godt varmt vann.Og enda bedre, en god sprut Zalo, en dasj Whit spirit og en skvett lunka vann i en boks. Rør rundt og saus kosten godt inn med dette og skyld med varmt/lunka vann! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Avmønstret Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Kama kalesjemakeren på tjøme får et bra resultat av dette. Sitér dette innlegget Link to post
pontus Svart 4.Desember.2005 Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 Hallo !! Kan noen snart stoppe denne Ulrik ?? Nå har han skrevet inn reklame i slutten av alle tråder som omhandler kalesjer for flere måneder bakover... Ulrik : Hvis du bare skal reklamere for diverse kalesjemakere, så bør du flytte over til en annen del av forumet. Det er egne sider for leverandør annonser. !!! :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Fru Charente Svart 6.Desember.2005 Del på Facebook Svart 6.Desember.2005 Det er ikke bare bare å bruke Zalo på alt, husk å sjekke fargeektheten på et lite synlig sted før du setter igang med større vaskejobber. Kan trekkene på putene tas av - hva med vanlig vask i vaskemaskinen (dersom stoffet tåler dette) eller hos "renseriet på hjørnet". Selv benytter vi tepperens fra Golden Products til slik flekkfjerning, både på puter og tepper. Dette iflg Fruen (selges på homeparties [samme firma som selger Super 10]). Vet forøvrig ikke om dette selges lenger i norge. mvh Charente Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.