javel Startet 18.April.2012 Link til dette innlegget Startet 18.April.2012 hei jeg skal male/grunne en Perkins motor og lurer på fremgangsmåte, hvilken maling/grunning er og anbefale? er dette original fergen til Perkins 4.107 49hk? her er bilder av motor/motorrom Sitér dette innlegget Link to post
bayliner2858 Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Rustbørsting,varmebestandig grunning og bengalakk Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 (redigert) Link Her et sted mot slutten ser du hvordan Tomzern har gjort det Redigert 19.April.2012 av enter4u (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
javel Svart 22.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 vil helst ikke ta motoren ut av båten håper på mer innlegg Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 22.April.2012 Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 Gasolin.no har motorlakker i forskjellige farger. De har også andre typer om ikke den i linken frister. Forvask/syrevask og andre ting for å preparere den for lakkering når den står i båten vil jeg tro de har også. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Kalle74 Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 Det viktigste når du skal male motoren (som ved all maling) er skikkelig rengjøring. Du får ikke gjort skikkelig rent med mindre du tar motoren ut av båten. Du kan jo selvfølgelig rengjøre etter beste evne med motoren i båten og så male den der, men etter en sesong eller to så vil det trolig se like galt ut. Motoren bør ut, montere av det meste av løst utstyr, kabler ol. og så på med høytrykkspyler. Etter det er det frem med stålbørste og og få vekk all rust. Avfette med rødsprit så grunne og male. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Komodo Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 Male motoren i båten? Det ville jeg ikke gjort. Jeg ville tatt ut motoren og plukket av mest mulig elektrisk, slanger mm. og blindet alle åpninger. Og som Kalle skriver, grundig avfetting og rengjøring er alfa-omega. Kanskje Ferro-Bet er tingen før du maler? Les denne tråden hvis du ikke har lest den: https://baatplassen.no/i/topic/87528-rust-og-rustbehandling-ferro-bet/ Bare stålbørste og male rett på rusten har jeg dårlig tro på. Hvilken grunning og maling som er best har jeg ingen formening om, men du har jo fått noen tips her. Lykke til, og følg opp med bilder etter hvert Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.