kimrogerhb Startet 19.April.2012 Link til dette innlegget Startet 19.April.2012 Hei. Kikket litt på en Ballistic propell med stigning 15 og dia 10 1/6. Vet at diameteren er veldig lik org. propell, men stigningen er jo ganske langt off, da denne er på nesten 11. Vil dette bli for stor stigning til en 20 hk yamaha på en 13 fots speedbåt? Takker for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 bare et tips. skriv årsmodell på motor og båttype i titelen.. kan hende det blir stengt ellers;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
CB. Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Hei. Kikket litt på en Ballistic propell med stigning 15 og dia 10 1/6. Takker for svar :) Det tror jeg bestemt dersom størrelsen du oppgir er riktig og standard er 10 1/6 x 11 Årsaken til at jeg sier det jeg gjør er at i yngre dager hadde jeg en 10 ft with med både 20 og 25 hk Yamaha. Er veldig sikker på at jeg kun gikk opp 2` på stigning i forhold til standard. Det fungerte greit med 2-3 i båten men ikke mere. En 13 ft er tyngre regner jeg med dersom du ikke snakker om loppe. Tipper det går greit med standard prop muligens opp til 13 i stigning. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Lars K Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Har ei 12fot jolle med Suzuki 25hk på,der sitter det 10 1\4x 12 propell. Prøvde med 10 1\4 x 14 og det var alt for mye stigning,treg opp i plan og alt for lavt turtall. Vil tro å gå opp 4 hakk på stigning er alt for mye hvis ikke båten er meget lett. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Hvis dere leser under inlegget hans står det han har en Winrace 13, veldig lett og rask båt. Med 9,9 yamaha oppjustert til ca 18 hk går de 40 knop så sier litt om hvor lettdrevne og hvor bra fartsskrog de båtene har. Men vil tippe en cleaverpropell de bruker på 18hkene vil passe din motor og. hør med winrace propellers, De vet alt om denne båttypen og kan fortelle deg nøyaktig hvilken propell du bør gå for. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 2 bladet cleaver tror jeg da er tingen. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
kimrogerhb Svart 19.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Dette er en 1986 Yamaha 2-takt! Båten er nesten lik winrace 13 (Samme skrog, men annerledes topp) Kjøpte båten kun for å forsterke akterspeilet og sette på en motor som egentlig ikke skal passe ;p Akterspeilet er forsterket så regner med at båten er litt tyngere nå er den var org! Men siden jeg allerede har denne 20 hk`n så gjør jeg et forsøk med denne :) Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
kimrogerhb Svart 19.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Og btw, ser admin har endret navnet.. men ble vel litt feil? Sånn admin har skrivd det blir det vell at diameteren er 15 og stigning 10 1/6. Skal vel være 10 1/6 x 15 :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.