Jump to content

13 ft speedbåt med 20 hk Yamaha, vil Ballistic 15x10 1/6 passe?

kimrogerhb

Recommended Posts

Hei.

Kikket litt på en Ballistic propell med stigning 15 og dia 10 1/6.

Takker for svar :)

Det tror jeg bestemt dersom størrelsen du oppgir er riktig og standard er 10 1/6 x 11 Årsaken til at jeg sier det jeg gjør er at i yngre dager hadde jeg en 10 ft with med både 20 og 25 hk Yamaha. Er veldig sikker på at jeg kun gikk opp 2` på stigning i forhold til standard. Det fungerte greit med 2-3 i båten men ikke mere. En 13 ft er tyngre regner jeg med dersom du ikke snakker om loppe. Tipper det går greit med standard prop muligens opp til 13 i stigning.

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Hvis dere leser under inlegget hans står det han har en Winrace 13, veldig lett og rask båt. Med 9,9 yamaha oppjustert til ca 18 hk går de 40 knop så sier litt om hvor lettdrevne og hvor bra fartsskrog de båtene har. Men vil tippe en cleaverpropell de bruker på 18hkene vil passe din motor og. hør med winrace propellers, De vet alt om denne båttypen og kan fortelle deg nøyaktig hvilken propell du bør gå for.

Dette er en 1986 Yamaha 2-takt!

Båten er nesten lik winrace 13 (Samme skrog, men annerledes topp)

Kjøpte båten kun for å forsterke akterspeilet og sette på en motor som egentlig ikke skal passe ;p

Akterspeilet er forsterket så regner med at båten er litt tyngere nå er den var org!

Men siden jeg allerede har denne 20 hk`n så gjør jeg et forsøk med denne :)

Takk for svar!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...