Sun Flyer Svart 26.April.2012 Del på Facebook Svart 26.April.2012 Mokes: horten gjestehavn har vinterplasser for båtboere. Og så ryktes det at flere av båtene som ikke tør å se om herbern får lov til å fortsette har leid plass utenfor la-sa. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
quantumduck Svart 26.April.2012 Del på Facebook Svart 26.April.2012 En gjeldsfanget mann vil bare en ting, en fri mann vil mye og kan mye. Det der er en sannhet med modifikasjoner, og ikke minst avhengig av hvordan man definerer sin frihet. Det er opp til hver enkelt. De fleste boligeiere er f.eks. i stand til når som helst å selge boligen med stor gevinst og nedbetale evt. restgjeld de måtte ha. Men hvor lett er det å ta det valget hvis man plutselig får behov for å realisere litt frihet? Det egentlige spørsmålet her blir hvor mye man ønsker å legge til side til «alderdommen» eller whatever, og hvordan man organiserer sparingen. Eiendom er gunstig investering. Liten tvil om det, og man må ikke for enhver pris bo i hus/leilighet/hybel selv om man eier. Det er vel liten tvil om at den «friheten» - eventuelt friheten, dette er jo et definisjonsspørsmål - man opplever ved å ikke ha boliggjeld kommer til en ganske konkret pris man kan regne på i kroner og øre. Men på den annen side, du har rett i at sparing er gambling, man vet aldri om man får realisert gevinsten. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 26.April.2012 Del på Facebook Svart 26.April.2012 Om man får investert i eiendom vil man etterhvert få en frihet. Man blir også gjerne litt låst, ved at lånet altid må betales. For min del jobbet jeg mye og bodde i leiligheten min alene. Det kostet Ca 8000 i mnd totalt. Nå leies den ut og jeg leier noe mindre. Overskudd fra utleie dekker betaling av der jeg leier. Om jeg nå har frihet uten utgifter til bolig? Ja! I tilleg vet jeg at om jeg selger leiligheten får jeg dobbelt så mye som jeg ga.... Det er også frihet. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Mariell Svart 26.April.2012 Del på Facebook Svart 26.April.2012 (redigert) Naar jeg ble singel, tok en vurdering. Er paa jobb 24/7 i mer enn 6 maander i aaret. Er naar jeg har fri, paa tur med baaten fra for paaske til slutten av September. Ergo en leilighet ville staa tom 10-11 maaneder i aaret. Egnet bobaat hadde jeg, avgjorelsen var enkel. Ble baatboer. Naa ble det til at jeg kjopte en liten leilighet alikevel, maatte ha en adresse. Litt plundrete aa soke om Visum til f.eks USA om man er registrert som "person uten fast bopel". Denne leligheten leier naa min eldste sonn for en forholdsvis rimelig leie. Ved salg skal jeg forst ha tilbake det jeg invisterte i leiligheten. Eventuielt overskudd deles 50/50 slik at han har noe igjen for aa betale denne leien og dermed forhaapentligvis nok egenkapital til aa skaffe seg noe eget. Redigert 26.April.2012 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
glalaks Svart 26.April.2012 Del på Facebook Svart 26.April.2012 Mariell, det høres ut som en fin løsning. Jeg har selv en drøm om å bo i båt en dag, så vi får se hvordan det går. Tar ikke USA imot norske "uteligere" altså? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.