KjetilSt Startet 22.April.2012 Del på Facebook Startet 22.April.2012 Hei Ser litt på Joda 7900 da jeg synes dette ser ut til å være en grei båt til en overkommelig pris. Kunne dog tenkt meg å bygge om uteplassen: Flyttet byssa til babord side, lage L-sofa på styrbord side/bak og ikke minst hekkport bak på babord side. Hva tror dere? Er dette mulig? Noen som har gjort det kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 22.April.2012 Del på Facebook Svart 22.April.2012 Det er mulig, naboen har en 7900 med utgang til badeplattformen. Han har utgangen midt på og en benk på hver side. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
LineVictoria Svart 8.April.2015 Del på Facebook Svart 8.April.2015 Hei! Vet ikke hvordan det gikk med planen din, da det er et gammelt innlegg - men jeg kan fortelle deg at det går helt fint! Vi holder på å gjøre det nå, og i følge Ingemann på Joda svekkes ikke skroget ved å gjøre det. Husk at Joda 7900 har samme skroget som nyere Joda 290, og den har utgang bak. Vi stiver opp "endene" med finèr som vi da baker inn i plast. Bredden blir 46 cm, og biten vi skar ut modifiseres og støpes, slik at den går i ett med båten når vi lukker døra. Dørken må forlenges litt utover, det løste seg ved at pappa hadde en beta dørk, akkurat samme type, og akkurat like gammel og slitt..! ;-) Vi har da altså flyttet solsengen, slik at vi får en u-sofa, og med et smalt klaffebord (med stolpe i dørken) så får man GOD plass! Merk at utgagen vår da er på siden og ikke midt på, slik naboen til Kalle74 forteller her. For oss handlet det om å få flere folk rundt bordet, og helst med hjørnesofa. Omvendt-setet tok vi bort, og navigatør-setet flyttet vi ca 10 cm frem. (Jeg trenger vitterlig ikke all den plassen til beina jeg har hatt til nå. Jeg slenger de uansett opp på kanten når jeg sitter der. Idèen fikk vi da vi havnet ved siden av en herremann som hadde eid Joda`en sin i 30 år, og han gjorde dette. Vi ble imponert over hvor fint det var, knipset bilder og sendte hjem til hobbybåtbygger-pappan min. Nå er siste finpuss igang! (Om du har instagram så legger jeg ut bilder der, brukernavn linevictoriahusby :-) ) Hvorfor vil du ha akterdøra på babord side? Mindre jobb å ha den på styrbord side, slipper flytte byssa...! Line Victoria , MS "Anfield" Sitér dette innlegget "-Hvis Gud hadde en plan med plastbåter, så hadde han lagd plasttrær!" (Sitat pappa.) Link to post
KjetilSt Svart 8.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2015 (redigert) Hei Line Victoria Takk for info. Foreløpig har det ikke blitt noen Joda på meg, gitt - men holder fortsatt utkikk på finn.no :-) Kikket på bildene dine på Instagram, ser jo ut til å bli riktig så bra! Og helt enig - må være mye smartere å ha utgangen på styrbord Og, btw, ser ut som det går veien for Liverpool i dag...du er nok mer fornøyd med det enn hva jeg er Redigert 8.April.2015 av KjetilSt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.