powerpuff Startet 22.April.2012 Del på Facebook Startet 22.April.2012 Det ble byttet gearvaier fra motor til drev på min båt i vår (forrrige eier gjorde dette).Han fikk før dette 38 knop og 3800RPM med fulle tanker når han var alene i båten, mens eg nå får 34 Knop og 3700 på den ene motoren og 3600 på den andre Dette er med halve dieseltanker, tom ferskvannstank og 2 mann i båten, ingen ferieoppakning...... Det ser ut til at gasshendler ikke klarer å gi "full gass" til motorene nå, det mangler ca. 2 cm vandring på den ene motoren og 3 cm på den andre. Prøvd å justere på wire ender nede i motorrom, men om eg strammer opp her øker tomgangen også Det er en slags glide/glipp funksjon på motorende av gasswire, dvs. at det er en slags plastsylinder med en metallstang inni , som kan dras ut/inn noen centimeter - regner med at dette skal være slik for at motorene skal koble i gir før gassen øker? Ser en fremgangsmåte til å justere på motorsiden i instruksjonsboka, men det er ikke nevnt noe om denne "glide" funksjonen, så eg forstår ikke hvordan det skal gjøres....Noen som har en enkel forklaring på hvordan det skal gjøres Eg har kjøpt et Mercruiser ScanTool , kan eg se "throttle position" med dette? Er borte på jobb nå, og ønsker å finne ut av dette slik at eg kan fikse det fort når eg kommer hjem......... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.