Jump to content

Hordan justere gasshendel/wire Mercruiser D-tronic?


powerpuff

Recommended Posts

Det ble byttet gearvaier fra motor til drev på min båt i vår (forrrige eier gjorde dette).Han fikk før dette 38 knop og 3800RPM med fulle tanker når han var alene i båten, mens eg nå får 34 Knop og 3700 på den ene motoren og 3600 på den andre :headbang:

Dette er med halve dieseltanker, tom ferskvannstank og 2 mann i båten, ingen ferieoppakning......

 

Det ser ut til at gasshendler ikke klarer å gi "full gass" til motorene nå, det mangler ca. 2 cm vandring på den ene motoren og 3 cm på den andre.

Prøvd å justere på wire ender nede i motorrom, men om eg strammer opp her øker tomgangen også :headbang:

Det er en slags glide/glipp funksjon på motorende av gasswire, dvs. at det er en slags plastsylinder med en metallstang inni , som kan dras ut/inn noen centimeter - regner med at dette skal være slik for at motorene skal koble i gir før gassen øker?

 

Ser en fremgangsmåte til å justere på motorsiden i instruksjonsboka, men det er ikke nevnt noe om denne "glide" funksjonen, så eg forstår ikke hvordan det skal gjøres....Noen som har en enkel forklaring på hvordan det skal gjøres :confused:

 

Eg har kjøpt et Mercruiser ScanTool , kan eg se "throttle position" med dette? Er borte på jobb nå, og ønsker å finne ut av dette slik at eg kan fikse det fort når eg kommer hjem.........

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...