Diddn Startet 22.April.2012 Del på Facebook Startet 22.April.2012 (redigert) Hei jeg skal å se på en skibsplast 490 HT med 60 hk Evinrude i morgen og lurer på om det er noe viktig/ lurt jeg bør sjekke opp i når jeg er å ser på den? Noen som har noen råd/tips til hva jeg bør se etter ang båt og motor? Takker så mye for svar på forhånd. Redigert 22.April.2012 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 22.April.2012 Del på Facebook Svart 22.April.2012 Hvor gammel er den da? Sjekk motor at den kjøler, og virker. Helst på sjøen. Båten.. Gå over å se at alt er som det skal. Jeg har en båt i hagen som er full av sprekker som jeg ikke fant under visning. PGa et tregt rettsvesen står den i hagen på sitt andre år:( Men jeg var nok maks uheldig skal ikke skremme deg mer Lykke til. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Fjordland Svart 22.April.2012 Del på Facebook Svart 22.April.2012 Min skibsplast er full i vann i dobbelbunn og bunn må byttes. ellers virker den hel. Evinrude har eg lite erfaring med, men det som har vert av evinrude\johnson i vår familie har vert ekstremt dårlig Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Hvordan gikk det ? Kjøpte du båten ? Jeg skal se på en sånn båt snart jeg og, og den har også en 60hk evinrude. Hvordan er disse i forbruk skal tro ? Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Evinrude 2t fra 80 og 90 tallet er etter mitt syn veldig driftsikre og enkle motorer, husker man olje i bensina, skifter plugger, impeller og gearolje regelmessig så skal det mye til før du dreper en slik motor.Skibsplasten er kjent for å få mye vann i flyteskummet og blir dermed veldig tunge båter.Disse kan også begynne å få litt innoverbuler på skroget og da begynner båten å hoppe veldig når det kommer opp i plan. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Diddn Svart 27.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2014 (redigert) Kjøpte ikke den båten da motoren hoppet ut av gir under kjøring og kalesjen var råtten. Jeg kjøpte meg en Øien 16 ht 92 mod med en 40 hk Johnson ifra 1998 som eg er kjempefornøyd med. Lykke til med kjøp :) Redigert 27.Mars.2014 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.