okeido Startet 24.April.2012 Link til dette innlegget Startet 24.April.2012 Makrellen har vel ikke kommet, er det noe annet enn pigghå jeg kan prøve etter? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Så store makrellstimer på Håøya i helga. De gikk med kjeften åpen og beita på ett eller annet usynlig i vannet (krill?) Er de i det lunet nytter det ikke å få de til å bite på sluk oa. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
okeido Svart 24.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 (redigert) De begynner å spise alger o.s.v. med gjellene..da må en satse på huking hehe er det noe annet å få fra søster til storegrunn ?? Redigert 24.April.2012 av okeido (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Det er mange ute å fisker ørret om kvelden ser jeg. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
okeido Svart 24.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Det er sant har 6 stykker hittil i år. men de begynner å trekke ut, men tenkte å gjennoppta fisket når makrellen begynner å hugge, blir gjerne litt mer action da..Ingen som for sei der ute da ?stor torsk og lange er vel det jeg mest hungrer etter men er nok svært lite av det.. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Lang Torsk er det flere år siden jeg fikk sist. Får bare kort Torsk. Så de må ut igjen. Makrellen er sei å dra opp.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
M/S Bastard Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Ifølge lokalavisa er det tatt en del torsk og sei i Holmestrandsfjorden. Vil tippe dette er i Breiangen området Sitér dette innlegget Link to post
larsstraalheim Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Husk minstemålet på torsken. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 24.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Holmestrand blir vel litt for langt da båten går i 7 knop.. Skal hjem igjen og.. hehe Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Ups, så ikke hvor du holdt til. Jeg kjenner ikke fiskeforholdene nedover kysten, desverre Sitér dette innlegget Link to post
Feskern Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Jeg fisker mye ved rauer og sletter øyene har ikke sett snurtten av sei på 3 år det var nesten alltId mye sei der ute før men etter vintern2006 har det gått rett ned med den. Torsk også var borte men den ser ut til å komme tilbake får i hvertfall endel små nå så det er lov å håpe. Lange derimot er det bra med men må fiskes dypt 150-300 m største lange i år er 6,2 har oxo fått e brosme på 7,8 det kan vell kalles ett lite under her i ytre oslofjord. M Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 24.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Det er iallefall litt småsei i skjebergskilen, fått den mens jeg har fisket etter ørret.Men det må være store exemplarer noen steder, lurer på om de går veldig dypt ?Men for 7-8 år siden fikk jeg alltid småsei ved torbjørnskjær men de siste årene så har det vært helt tomt.Tror det har hjulpet med de siste 2 kalde vintrene, denne vintren var ikke så ille men.Tror det er alger de trenger helt i startfasen for å overleve som har kommet litt tilbake nå, siden torsken begynner å vise seg igjen.Men det har veel hjulpet litt med national parken og håper jeg.. Sitér dette innlegget Link to post
Feskern Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Tja si det hvor den har gjort av sei hehe. Snakker med fiskerene på engelsviken di setter jo garn ned i 150 favner men det er smått med sei sier di. var en som fikk ett godt hal i vinter ved bastøya det er dt eneste jeg har hørt om av sei fangst. Bortsett fra i Drøbak da der tas jo sei i 10 kg klassen å mye i 2-5 hver høst/vinter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.