trken1986 Startet 24.April.2012 Del på Facebook Startet 24.April.2012 Er denne egnet for og få registret i yrkesfiske tror dere ? Sitér dette innlegget Link to post
vallbein Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 Hmm, tror nok jeg ville holdt meg langt borte fra "det " der ..... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 Maks fart 75 knop var da sprekt... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
emilskj Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 Ut fra bildene på Finn, ser båten ut til å være en ren dødsfelle. Med den høye rekka, og nesten total mangel på lenseporter, vil første og beste brottsjø bakfra gi store problemer. Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Bearded Beast Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 Dødsfelle.. Seriøst? alle snekker er da laget slik og er ikkje sjøllensende samt har halvmeteren lavere rekke enn den der. Å fiske med er den sikkert brukende til men noe yrkesbåt er det ikkje! Sitér dette innlegget Link to post
EmilS Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 Denne båten hadde jeg ikke turt å bruke i dårlig ver. Får du mye sjø på dekk vil den tippe rundt i dårlig ver. Alt for tung over vann i forhold til under vann. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 Den er så stygg at den nesten er pen Og til en grusom pris Utrolig mye annet å finne av båter som er bedre enn dette til den prisen Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 Det er visse ting man bør la passere i all stillhet, dette er en av dem. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 Helt klart Verado! Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 Dødsfelle.. Seriøst? alle snekker er da laget slik og er ikkje sjøllensende samt har halvmeteren lavere rekke enn den der. Å fiske med er den sikkert brukende til men noe yrkesbåt er det ikkje! Jepp, står for den. Blant annet med grunnlag i denne rapporten fra havarikommisjonen for transport. Selvfølgelig ut fra den forutsetning at det er snakk om yrkesbruk, og at båten faktisk har så dårlige lenseåpninger som bildene indikerer. Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Bearded Beast Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 Om det dekket der er over vann og tett så vil jo sjølvsagt en stor vannmengde der fort bli veldig alvorlig. Dog skal det noe til med så sinnsykt høge karmer. Det spiller forsåvidt liten rolle, denne båten vil aldri passere de nye kravene som også er omtalt i den rapporten du linket til. Det skal tydeligvis ikkje skilles mellom fjordabåt og havgående lenger så når/om dette trer i kraft så må enhver liten fjordasjark tilfredstille krav for havgående båt. Det vil jo aldri gå/være lønt så snart vil det komme menge slike avdankede sjarker til salgs. Sitér dette innlegget Link to post
Zenit Svart 25.April.2012 Del på Facebook Svart 25.April.2012 Med den høye rekka, og nesten total mangel på lenseporter, vil første og beste brottsjø bakfra gi store problemer. Om du tenker på yrkesfiske som om å tjene til livets opphold ville jeg nok investert i annen farkost enn denne, men for hobbyfiske er den antagelig grei nok. Når det gjelder dødsfelle og brottsjøer bakfra; under slike værforhold at dette skulle bli tema har ingen noe på sjøen å gjøre i denne båten da fiske under slike forhold i seg selv vil være mer eller mindre umulig. Sitér dette innlegget Link to post
trken1986 Svart 25.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2012 Det va da voldsomt til negativitet her, den skal brukes til krabbefiske inni fjorder etc. Båten har nesten ny motor og overaskende stabil. Sitér dette innlegget Link to post
trken1986 Svart 25.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2012 Fant en annen en , gjerne denne er av mer interesse. finn kode : 34529192 Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 25.April.2012 Del på Facebook Svart 25.April.2012 Det va da voldsomt til negativitet her Hvis det er arealet på svalkeportene som er problemet så ordner du dette kjapt selv. At disse er for små kan ikke være grunn til å ikke kjøpe båten. Nordisk båt standard sier noe om størrelse på disse. Men at du skal kjøpe, nei det vil jeg ikke si noe om. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 25.April.2012 Del på Facebook Svart 25.April.2012 (redigert) Som sagt der er et par ting å tenke på ved kjøp av yrkesbåt nå for tiden da det utarbeides nye krav. Det vil komme en drøss slike båter til salgs til fritidsbruk fremover som ikkje er lønt å drifte lenger. Ta en titt på dette f.eks http://www.srfisk.no/default.asp?page=3008&item=49490,1,2〈=1 Iflg. utkastet vil det koste opp mot 100 000.- bare å få de nødvendige papirer i orden Redigert 25.April.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 25.April.2012 Del på Facebook Svart 25.April.2012 (redigert) Synes ikke dette ser mye bedre ut!! Noen gjør mye for å slippe unna nye krav. Redigert 25.April.2012 av Allan E (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
trken1986 Svart 25.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2012 Hehe, flotte den :) Men kan jeg få en mening fra dere om den båten jeg la til oppe duger til krabbefiske (taskekrabbe) Langs fjorder og slikt? Der jeg skal fiske er det ikke så veldig mye sjø da det er inni en våg på en måte. Men hva er det med disse nye reglene , er disse kommet eller er det bare en diskusjon som er tatt opp om og kansje gjennomføre strengere krav etc. ? Sitér dette innlegget Link to post
trken1986 Svart 25.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2012 Hva med denne ? finn kode : 33207075 Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 25.April.2012 Del på Facebook Svart 25.April.2012 Det står jo øverst på siden : SDIR’s mål er at forskriften skal tre i kraft fra 1. januar 2012, men at tiltakene som skal settes i verk vil komme til anvendelse over litt varierende tid for enkelte krav/fartøystørrelser, bl.a avhengig av fartøyets alder. Så hvor de ligger i løypa er ikkje godt å si. Sitér dette innlegget Link to post
trken1986 Svart 25.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2012 Kan denne godkjennes for yrkesfiske. finn kode: 33207075 Kommentar fra moderator: Slått sammen med tidligere emne med samme tema. Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 25.April.2012 Del på Facebook Svart 25.April.2012 Hvis den ikke er strukturert så blir den helt sikkert godkjent, men vær obs på at det er mange nye regler på vei inn hvis de ikke allerede er innført. Et lite tips er å sette opp en liste over hva du skal ha i fiskebåten din og så sjalte ut dem som ikke passer. Det har jeg gjort :-) Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 25.April.2012 Del på Facebook Svart 25.April.2012 Les forskriften du har fått link til. Vær obs på byggeår før 1992 og lengde mindre enn 8 meter. Linjetegninger og stabilitetsberegning koster snart mange båtpenger. Sitér dette innlegget Link to post
trken1986 Svart 28.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2012 I see.. så det dere sier er vel egentli at d kan være riski og kjøpe noe så jeg har vist her? Jeg blir så usikker på og kjøpe noe når jeg ikke vet hva som venter av nye regler. Og da er det jo nesten bedre og vente til disse kommer for så og kjøpe etter reglene.. Ikke vet jeg ? Sitér dette innlegget Link to post
trken1986 Svart 28.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2012 For disse eldste fartøyene legges det derfor opp til en mindre omfattende kontroll av selve fartøyet, men kontrollen vil likevel rette fokus mot en del konstruksjonsmessige forhold, som å sikre drenering -- Betyr dette at di litt eldre fartøyene ikke får like store krav til dem større og nymoderne? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.