Platt Startet 18.Januar.2005 Del på Facebook Startet 18.Januar.2005 Vurderer en båt som ligger på Lindøya utenfor Oslo. Båten er ikke moden for vann under kjølen ennå, så den må evt. fraktes med båt til Horten. Noen som har tips om hvordan man skulle løst dette problemet? Firmaer som går med fraktbåter den veien, kanskje? Greit å sjekke før man legger inn bud. Er ikke aktuelt å pendle Horten-Lindøya for å restaurere båt! Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 18.Januar.2005 Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Hvis båten ikke kan taues tror jeg dette kan bli en dyr og vanskelig operasjon. Hvos stor og tung er båten? Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 18.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Den kan nok ikke taues i nåværende tilstand. 30 fot trebåt. Vekt ukjent. antar ca. 2500-3000 kg. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 18.Januar.2005 Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Den kan nok ikke taues i nåværende tilstand. 30 fot trebåt. Vekt ukjent. antar ca. 2500-3000 kg. <{POST_SNAPBACK}> Tipper rundt 1500,- på bil! Send meg en Im så skal du få nummeret til han jeg bruker! Han er til stadighet i Oslo så da tar han den som returfrakt! Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 18.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Høres bra ut det, bastard, men poenget er at båten ligger på Lindøya i Osloskjærgården. Man kommer bare ut dit med en av fergene som går i rute eller med annen båt! Fergene kan ikke frakte båten. Ellers hadde jo dette vært "piece of cake" Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 18.Januar.2005 Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Høres bra ut det, bastard, men poenget er at båten ligger på Lindøya i Osloskjærgården. Man kommer bare ut dit med en av fergene som går i rute eller med annen båt! Fergene kan ikke frakte båten. Ellers hadde jo dette vært "piece of cake" <{POST_SNAPBACK}> Selvsagt det tenkte ikke jeg på, er det slipp der da? Hvis det er slipp så kan den jo stå på slippen og trutne! Hvor langt er det over til fastland da? Hvis det ikke er så langt kan du jo kanskje låne deg en bensindreven lensepumpe av brannvesenet og la den stå og gå mens du sleper den over Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 18.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 (redigert) Har ikke gått damen ordentlig etter i sømmene ennå, men tror ikke hun kan slepes. Ser ut som hun har vært på grunn, selv om selger mener noe annet. Grand old Lady fra 1932 som en gang i tiden sikkert var en fornem Frue på vannet! Synd hvis hun skulle bli St. Hans bål! Selger blir ikke kvitt båten. Har stått på land i 3 sesonger allerede. Må være prutningsmon på slikt! Men får jeg ikke ordnet frakt blir det uansett ikke noen handel! Redigert 18.Januar.2005 av FrankA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 18.Januar.2005 Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Mener å ha lest et sted om en lignenede transport. Vedkommende brukte kranbåt (Oslo I og Oslo II - trur eg...?) for å flytte båten fra en av øyene, og satte båten / vraket direkte oppå transportbilen for videretransport......... Husker ikke akkurat hvor jeg leste dette, og når...... ...det er sååå mange linker en skulle ta vare på...... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Platt Svart 18.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Hadde jo vært et bra alternativ. Husker du pris? Håper hukommelsen bedrer seg utover kvelden! Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 18.Januar.2005 Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Mener å ha lest et sted om en lignenede transport. Vedkommende brukte kranbåt (Oslo I og Oslo II - trur eg...?) for å flytte båten fra en av øyene, og satte båten / vraket direkte oppå transportbilen for videretransport......... Det er kanskje et alternativ men sikkert svindyrt. Tviler også på at en stor fraktebåt så lett kan komme inn til Lindøya. Er usikker på om disse kranbåtene forsatt finnes her i Oslo. Ble de ikke solgt da tro? Det jeg først ville gjort var å undersøkt hvordan båten rent praktisk kan flyttes fra sin plass på Lindøya og over på noe annet. Har de kran der, og hvor langt rekker den? Kunne man brukt en lekter? Uansett er det nok lastebil fra Oslo til Horten som må være tingen. Tror desverre det er mange gamle klenodier som ligger å råtner bort på øyene i indre Oslofjord nettopp på grunn av dette med vanskelige fraktmuligheter. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Januar.2005 Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Er det artikkelen om da norges eldste motorbåt, Bodil ble flyttet til fastlandet du tenker på? Se artikkelen i Aftenposten her. Det var Frognerkilen Båtforening som ordnet flyttingen. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tugman Svart 18.Januar.2005 Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Det er jo et firma på Lindøya som har lekter og slepebåt. Lekterene har store gravemaskiner som kan løfte ca 16 meter inn på land og hive opp ca 60 tonn.. Det burde vel holde? Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 18.Januar.2005 Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Yess, Lars H!! Der har vi min lille luke i hukommelsen - er det Alzheimer'n som slår til igjen? Slik som jeg ser på dette så har selgeren av båten et langt større problem enn deg, FrankA, som potensiell kjøper. Ville overlatt dette med sjøtransport til han og gitt han et bud på båten <<levert på fastlandet, Oslo - et sted>> ? Resten av transportkostnadene på landeveien er det lettere å få oversikt over. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Festina Lente IV Svart 18.Januar.2005 Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Forsøk å ringe Oslo Havnevesen på Sjursøya. De er veldig hjelpsomme, og har muligheter. De har hjulpet meg mange ganger med båten, og er rimelige å bruke. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
bliss X Svart 18.Januar.2005 Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Forsøk å ringe Oslo Havnevesen på Sjursøya. De er veldig hjelpsomme, og har muligheter. De har hjulpet meg mange ganger med båten, og er rimelige å bruke. Jepp. Det er helt klart den beste løsningen Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 18.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Forsøk å ringe Oslo Havnevesen på Sjursøya. De er veldig hjelpsomme, og har muligheter. De har hjulpet meg mange ganger med båten, og er rimelige å bruke. <{POST_SNAPBACK}> God idè! Skal sjekke det i morra tidlig! Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 18.Januar.2005 Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 (redigert) Ring til disse folkene her, så ordner det seg nok. Klikk på "marinaen". Redigert 18.Januar.2005 av Fenix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 19.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 Har sjekket litt rundt, og det billigste (og enkleste) alternativet er Marine-Service As på Lindøya. De kunne lempe båten på en arbeidsbåt og ta den inn til Vippetangen for under 2.000,-. Synes ikke det var ille. (Takk til Fenix for linken ) Har ikke kjøpt båten ennå. Kunne vært interessant å høre hva forumets medlemmer synes om prosjektet. Hva ville dere gitt for et slikt prosjekt? Bilder og info her! Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 19.Januar.2005 Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 Har ikke kjøpt båten ennå. Kunne vært interessant å høre hva forumets medlemmer synes om prosjektet. Hva ville dere gitt for et slikt prosjekt? Hei FrankA, Som du kanskje har lagt merke til er jeg fullstendig håpløs når det gjelder å ta vare på gamle båter - jo større jo bedre . . . . Men når jeg har myst litt på de bildene som du linket, da tror jeg at jeg ville ha betakket meg. Du må iallefall regne med at det blir minst like meget arbeid å få en fin og brukbar båt ut av den som det var da Sandgren i 1932 bygde den til eget bruk. Det at båten har stått usolgt i flere år er forøvrig en god indikasjon på prisen og selv om en selger kan ha høye tanker omkring verdien - så er det jo det som en kjøper er villig til å betale som er avgjørende. Det klinger kanskje svært useriøst, men jeg tror ikke at han skal regne med å få stort mer enn en sang for hele båten - og med min "sangstemme" indikeres at båten mest trolig har en negativ verdi. Beklager FrankA, til vanlig er jeg superoptimist når det gjelder gamle båter, men her var ikke mye å bygge optimismen på; med mindre du er på panisk jakt etter noe å bruke tid og penger på. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Platt Svart 19.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 Beklager FrankA, til vanlig er jeg superoptimist når det gjelder gamle båter, men her var ikke mye å bygge optimismen på; med mindre du er på panisk jakt etter noe å bruke tid og penger på. mvh Poseidon <{POST_SNAPBACK}> Siden jeg for tiden bare har en 8' Pioner, er jeg nok litt panisk, ja. Men har, som sagt, ikke kjøpt båten ennå. Veldig greit å få litt synspunkter fra folk som har mer peiling enn en novise som meg, veit du. Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 19.Januar.2005 Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 Siden jeg for tiden bare har en 8' Pioner, er jeg nok litt panisk, ja. Men har, som sagt, ikke kjøpt båten ennå. Veldig greit å få litt synspunkter fra folk som har mer peiling enn en novise som meg, veit du. <{POST_SNAPBACK}> Ja her tror jeg virkelig du skal høre godt etter, ellers er jeg redd du får deg et "hagespøkelse" Beklager med jeg støtter nok Poseidon her. Men det finnes da i søkk og kav av billige prosjekter, bruk tiden så kommer du nok over noe!!! Intruder Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 19.Januar.2005 Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 Siden jeg for tiden bare har en 8' Pioner, er jeg nok litt panisk, ja. Men har, som sagt, ikke kjøpt båten ennå. Veldig greit å få litt synspunkter fra folk som har mer peiling enn en novise som meg, veit du. <{POST_SNAPBACK}> Her er jeg svært enig med Poseidon, ligg unna. Du får mere sorger enn gleder ut av dette tror jeg. Når bildene sier dette, hvaordan er det ikke da i virkeligheten, når man begynner å "grave" litt?? Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
M/S Bastard Svart 19.Januar.2005 Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 Enig med de andre til en viss grad Pen båt da, det må jeg si! Men dette er nok velddig tidkrevende prosjekt, ser ut som det må byttes en del bord på skroget! Koster penger gjør det også! Jeg ville nok la vær den båten! Og ihvertfall ikke betalt for den. Ps. Jeg vet om ei lita sjekte uten motor og den står i Horten Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 19.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 Enig med de andre til en viss grad Pen båt da, det må jeg si! Men dette er nok velddig tidkrevende prosjekt, ser ut som det må byttes en del bord på skroget! Koster penger gjør det også! Jeg ville nok la vær den båten! Og ihvertfall ikke betalt for den. Ps. Jeg vet om ei lita sjekte uten motor og den står i Horten <{POST_SNAPBACK}> Skal si ifra hvis jeg hører om noen som vil ha sjekte! Skjønner ikke helt hvorfor folk er så negative!? Det mest prekære er vel å bytte akterspeil. Ellers ser bordgangene greie ut synes nå jeg. Båten var tross alt på vannet for 3 år siden. Dessuten står det en grei fv. kjølt 87 mod. Ford motor i båten, så skulle man finne på å kjøpe prosjektet for så å finne ut at, nei, dette blir for mye jobb, får man sikkert noen lapper for motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.