Jump to content

Frakt Lindøya/Oslo - Horten, sjøveien?

Platt

Recommended Posts

Nei, eller takk. Skulle hatt godt betalt for å overta noe slikt, men gøy å se på. :smiley:Det ligger noen andre båter der også som sikkert kunne trenge litt omsorg:

<{POST_SNAPBACK}>

Enkelte menneske burde ikkje ha lov til å eige båt!!! (Sjølvsagt satt litt på spissen!!) Bileta Lasse har tatt er døme på dette.Enno verre er den støtta som blir gjeve til "bevaringsverdige" båtar langs kysten. Etter mitt syn har dette vore mangeltfullt i Norge fram til dags dato, og ser ut til å bli det framover også. Vi har heldigvis ildsjelar som gjer ein uvurderleg jobb, mellom anna Poseidon. Det ser heldigvis ut til at folk etterkvart blir meir medvitne på kystkulturen også.

.........Skulle ønsket det fantes en etablert "gi bort" ordning for slike båter, istedenfor som idag - at de ender som St. Hansbål

Når jeg blir ferdig med å pusse opp båten jeg har nå skal jeg ha meg et "prosjekt" for å ha noe å pusle med. Må jo ha noe å drive med. Kunne tenke meg en lignende båt som denne.

Bilde

Kjøpte denne båten våren 2002 og brukte vel 1 år på å få den pen og i en god bruksstand. Solgte våren 2004 grunnen var at jeg ville ha større båt. Mye jobb å få den fin, men morro var det. Egentlig er det ikke vanskelig å få ordnet opp i råte og annen elendighet, det gjelder bare å ha nok tid og tolmod. Gjør en jobben selv så trenger det heller ikke koste så mye å få en båt i en bra bruksstand.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Nei, eller takk. Skulle hatt godt betalt for å overta noe slikt, men gøy å se på.  :smiley:

Det ligger noen adnre båter der også som sikkert kunne trenge litt omsorg:

<{POST_SNAPBACK}>

Jepp. Kikka så vidt på den snekka du la inn bilder av, og synes vel den er i vel så elendig stand som den båten jeg er sugen på! Gikk forbi den og tenkte at " den der ville jeg ikke hatt om jeg hadde fått den".

:cryin:

Ellers er det fint på Lindøya, da. Hadde ikke vært der ute før jeg skulle "kjøpe plattgatter"...

Hadde med kaffe, røyk og et par småkaker. Fint vær var det og. Ble koselig værre...

Men....hvorfor heter båthavna der ute Akerselvens båtforening?? Ligger vel litt langt unna Akerselva!!!

:smiley:

Uff - akterspeilet så mye verre ut på nært hold ja... Spørs om det ikke blir stort sankthansbål på oss dette året!

Men for all del - det er jo mulig om man har LYST til å jobbe... Men selv følger jeg den gyldne regelen at jeg holder meg til båter (og veteranbiler) som fungerer når jeg får de - det er alltid nok saker som ryker underveis!

• 9 år senere...
  • 2 år senere...

Har vært en tur på Lindøya for å ta noen bilder av vidunderet som FrankA ønsker seg. En ting er hvertfall sikkert, og det er at denne båten flyter ikke. Nederste bordgang er løs, så den vil gå rett til bunns. Snakket med en som hadde vært litt interessert i å kjøpe båten i høst, og da skulle eieren ha 30.000. :cryin: Synd at han ikke legger på presenningen igjen.

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Hei! Er det noen som vet hvor denne båten er eller hvem som eide den sist?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...