Jump to content

hvordan få tak i nye deler..

solei

Recommended Posts

stakk innom Remvik & standal her i Ålesund, for å bestille meg en ny toppdekselpakn. til min Sabb Mitsubishi 130 Gr K4 D.Nei,sa ekspeditøren, det blir vanskeleg da Sabb i bergen har besluttet å ikkje ta inn deler til desse motorene p.g.a alder...Min er en -83 mod. ikkje så steingammelt det, eller hur, ka meiner dokke folkens?..noen som vet om andre som tar inn deler til desse gode, holdbare steinknuserene..fekk tlf. isted om at siste toppdekselpakn. er på vei fra Bergen...ja,ja...denne gangen.. :rolleyes:

Takker,skal sjekke opp. Motor har veldig bra tilstand,lite timer, står i en lettbåt,basbåt som eg har renovert.Men den har "stått" lenge i ro, så pakninger svetter mye..har skiftet simmerringer både i forkant og mellom gear/svinghjul så nå begynner d å likne noe,etter en del "kosearb".4 syl.motor på 30 hk,som går fint, og passer båt utmerket, så eg håper at deletilgang ikkje blir altfor vanskeleg..

Det ska visst nok være et firma på sørlandet som kan lage det meste av motorpakninger, inklusive topp pakninger. Husker ikke pr nå hva firmaet het, men hadde dem som reserve løsning for en tid tilbake da jeg var på jakt etter pakninger til en Bolinder Munktell (Volvo BM). Dem sa at det ikke var noe problem å lage en ny, om jeg ikke fikk tak i ferdig pakning.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...