solei Startet 25.April.2012 Del på Facebook Startet 25.April.2012 stakk innom Remvik & standal her i Ålesund, for å bestille meg en ny toppdekselpakn. til min Sabb Mitsubishi 130 Gr K4 D.Nei,sa ekspeditøren, det blir vanskeleg da Sabb i bergen har besluttet å ikkje ta inn deler til desse motorene p.g.a alder...Min er en -83 mod. ikkje så steingammelt det, eller hur, ka meiner dokke folkens?..noen som vet om andre som tar inn deler til desse gode, holdbare steinknuserene..fekk tlf. isted om at siste toppdekselpakn. er på vei fra Bergen...ja,ja...denne gangen.. Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 25.April.2012 Del på Facebook Svart 25.April.2012 Hei.Hva med Mitsubushi.Kansje de kan være til hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 25.April.2012 Del på Facebook Svart 25.April.2012 Hør med DISSE om dem kan hjelpe! Sitér dette innlegget Link to post
solei Svart 25.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2012 Takker,skal sjekke opp. Motor har veldig bra tilstand,lite timer, står i en lettbåt,basbåt som eg har renovert.Men den har "stått" lenge i ro, så pakninger svetter mye..har skiftet simmerringer både i forkant og mellom gear/svinghjul så nå begynner d å likne noe,etter en del "kosearb".4 syl.motor på 30 hk,som går fint, og passer båt utmerket, så eg håper at deletilgang ikkje blir altfor vanskeleg.. Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 25.April.2012 Del på Facebook Svart 25.April.2012 Det ska visst nok være et firma på sørlandet som kan lage det meste av motorpakninger, inklusive topp pakninger. Husker ikke pr nå hva firmaet het, men hadde dem som reserve løsning for en tid tilbake da jeg var på jakt etter pakninger til en Bolinder Munktell (Volvo BM). Dem sa at det ikke var noe problem å lage en ny, om jeg ikke fikk tak i ferdig pakning. Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 25.April.2012 Del på Facebook Svart 25.April.2012 DISSE kan sikkert også være behjelpelig med pakninger. Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 25.April.2012 Del på Facebook Svart 25.April.2012 Om DETTE firmaet eksisterer, så lager dem toppakniger. Sitér dette innlegget Link to post
solei Svart 25.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2012 Her er et bilde under renovering,rett før oppstart.hydr.pumpe til kraftblokka på bb side... Sitér dette innlegget Link to post
solei Svart 25.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2012 https://baatplassen.no/bildearkiv/28/28512/62_1207096882_xl.jpg Etter over 3 års stillstand med lett innblanding av vann i gearoljen,så måtte alle lager, og en spennskive skiftes...+ alle simmerringer og pakninger, men nå er d bra.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.