Jump to content

Krav til lysstyrke lanterner / LED-ifisering

SIR DAY

Recommended Posts

På mitt båtprosjekt holder jeg på å remontere saker og ting etter restaurering. I "byggesettet" er det 2 nye sidelanterner, og på jakt etter pærer kom jeg over disse:

(Hos Clas Ohlsson)

Siden jeg skal være veldig gnien på strøm ombord, lurer jeg på om effekt som 5W er tilstrekkelig for lanterner?

Båten er 26 fot seilbåt. Utfra prisnivået og levetid ser det jo lekkert ut og LED-ifisere all belysning...

(Hater å kjøre jerngenoa unødvendig, og ja, det blir en del nattseiling!)

:sailing:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Båter" er av TRE.... ;-)

SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

siden de soffitt-lampene du linker til har bredde på det som lyser, mens de som står i lanternene dine har en tynn, lineær lyskilde, så får du trøbbel med lysvinkelen hvis du bare bytter ut.

Men hele LED-lanterner som er beregnet for (og godkjent for) båter inntil 12 m vil du jo kunne bruke.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...