Quick Startet 25.April.2012 Del på Facebook Startet 25.April.2012 Kan jeg slepe en flytebrygge som måler 2X5 meter med en 17fots båt med 60hk. Strekningen er ca.12nm (korsfjorden) noe å tenke på? Sitér dette innlegget Link to post
Rångepådl Svart 25.April.2012 Del på Facebook Svart 25.April.2012 Pass på å ikke overbelaste motoren. Veit om flere som har ødelagt påhengsmotorer under slep av andre. Sitér dette innlegget Link to post
Quick Svart 25.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2012 Det skal nevnes at den er ikke massiv og ikke så store flyteelementer. Så er en lettvekter. Blir jo nok motstand uten skrog, må vel bare tilpasse farten der motoren jobber lettest Sitér dette innlegget Link to post
Fjellmatros Svart 25.April.2012 Del på Facebook Svart 25.April.2012 (redigert) Du har mere kontroll dersom du skyver. Sett bauen imot på midten og strekk tau fra akter på båten og til hvert hjørne på bryggen slik at den ikke får vridd seg. Får du litt vind så er det fort bryggen som styrer deg og ikke omvendt dersom du tauer. Godt vær og god tid trenger du nok, men ellers skulle dette gå greit. Redigert 25.April.2012 av Fjellmatros (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 25.April.2012 Del på Facebook Svart 25.April.2012 Var med og slepte to ganske store flytebrygger med Polar 29 en gang. Begynte med slep, men fant fort ut at det gikk dårlig, så fortøyde langs siden og fortsatte med mye bedre resultat. Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 25.April.2012 Del på Facebook Svart 25.April.2012 (redigert) Tydeligvis forskjellige erfaringer her.Har slept betongbrygge på 8m og ringen til en laksemerde uten problemer med en 60 hk.Det eneste jeg passet på var lite gasspådrag og været og det at en må justere lengden på slepetauet slik at slepet går bra. Redigert 25.April.2012 av m/s draugen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Quick Svart 25.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2012 Noe spesielt tautype man bør bruke? Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 25.April.2012 Del på Facebook Svart 25.April.2012 Jeg brukte en passende tykt tau til jobben som jeg monterte på 2 strekkavlastere for å unngå for mye rykninger.MEN jeg hadde flatt hav begge gangene. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 27.April.2012 Del på Facebook Svart 27.April.2012 Jeg gjorde et tilsvarende slep for en god del år siden. To flytebrygger + kran. Knepet var meeeeget lav hastighet og godt vær. I ettertid lærte jeg noe om hvilken lanterneføring jeg skulle ha hatt da det ble mørkt.... Til gjengjeld har jeg livslang rett til å legge til ved bryggene og overnatte. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.