HotNurse_90 Startet 26.April.2012 Link til dette innlegget Startet 26.April.2012 Har no lest det eg kjem over av tråder og artikler om temaet. Har slått meg til ro med at det ikkje er aktuelt for meg å flytte i båt det første året, men hadde vore kjekt å fått det til om eit år eller to. Har forstått at det ikkje treng væra så kaldt, det verkar jo logisk i forhold til lite volum og stabil "mild" temp. i sjøen vinterstid. Ser for meg ein båt på mellom 30- 35 fot, og ikkje særlig meir enn 300 000,- Var nettopp ein tråd ang. ny båt med lån eller gammel uten lån, og det blir nok det siste for min del. Finne en som holder seg godt, med forholdsvis ny motor og gjerne god rigg og gode seil som kan holde noen år. Men det er innsiden som er mest avgjørende i forhold til å bo ombord ser eg for meg Men det eg egentlig lurer på er kor eg vil ha denne båten min. Oslo er byen og aker brygge er jo en gjennganger, særlig om vinteren. Korleis ligg det ann med dei kommunale båtforreningene, eller ideelle, er vel det di er. Er jo venteliste på fast plass, men forstår det sånn at det ofte er noen ledige for sesongleie, til en fin pris. Har jo anledning til å være litt langsiktig her, og bygge opp litt ansenitet, kommer kanskje ikkje først i køen, men heller ikkje sist. Toalett og dusj er jo en fordel, og vaskemaskin, men det finnes løsninger på det og, som med alt annet. Er det noen som er mer positive(eller mindre negative) til båtboere enn andre, eller kan eg regne det som fritt frem hvis det ikkje står noko i reglementet om boforbud? Kort og greit; hvor skal eg melde meg inn med den hensikt å bo i båt? Sitér dette innlegget Link to post
HotNurse_90 Svart 27.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Ingen oslo-folk eller med tilsvarende kunnskap som vil ytre sine synnspunkt? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Jeg tror ikke det er tillatt å bo ombord hvis man har båten i en kommunal båthavn i Oslo. Forholdene er heller ikke lagt til rette for det. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Vet det er noen fra akerbrygge-miljøet som har leid og/eller kjøpt plass hos La-Sa Båt og Motor. Dette fordi de er skeptiske til om Herbern får lov til å drive etter 1.1.2013. Hvordan det funker har jeg ikke hørt noe om ennå. Men får oppdatering snart. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
HotNurse_90 Svart 27.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Ok. Gi gjerne beskjed hvis du hører noe fra den kanten! Har lest om noen som bor på kongen, men det begynner å bli noen år siden. Vet noen kordan det ligger ann nå for tiden? Satser på både dusj og toalett ombord, og er derfor ikkje like avhengig av fullt utbygd serviceanlegg. Klesvask skal alltids ordne seg I hvilken havn bor folk som bor på hovedøya? Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Revierhavnen. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Men bor de på hovedøya hele året? De jeg har snakket med ligger der om sommeren, men leier på Aker Brygge om vinteren Sitér dette innlegget Link to post
Stålsatt Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Slik jeg har forstått det, blir det "kul umulig" å bo ombord på Akler Brygge. Myndighetene har forstått litt av problemet og liksom lagt til rette for bobåter på Kongen. Dette prosjektet er visst noe forsinket. Spennende å se hva som skjer i mellomtiden! Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Kongen er uansett en dårlig erstatning. Noe av sjarmen med å bo i båt forsvinner når det er 200 meter til landets mest trafikkerte vei.... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
HotNurse_90 Svart 27.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Slik jeg har forstått det, blir det "kul umulig" å bo ombord på Akler Brygge. Myndighetene har forstått litt av problemet og liksom lagt til rette for bobåter på Kongen. Dette prosjektet er visst noe forsinket. Spennende å se hva som skjer i mellomtiden! Høres interessant ut! Finner eg stoff om dette noen plass? Er dette en ny holdning som gjør det enklere å flytte i båt, tenker på adresse og forsikring, mm.? absolutt spennende, ja. Takk for bra svar, liker baatplassen:) Sitér dette innlegget Link to post
HotNurse_90 Svart 27.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Fant denne om temaet. Regner med at det er denne konflikten det siktes til. Det blir spennende å se! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.