Executive Startet 27.April.2012 Del på Facebook Startet 27.April.2012 Oljefilteret på min Mercruiser 5,0LX sitter plassert der det normalt er lett tilgjengelig i bilvarianten av denne motoren. Med andre ord nederst-bakerst. I min båt vil det si nesten umulig å nå uten akrobatiske øvelser. Finnes det noen ferdige sett eller andre gode metoder til å flytte filteret frem på motoren? Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Cruiseliner Svart 27.April.2012 Del på Facebook Svart 27.April.2012 Har selv en 5,7L og har samme problemet. Et sant helvete å komme til for å bytte filteret. Kjenner ingen enkel løsning på dette, men det skal bli interessant å se om det kommer noen tips. Adeneo er nok den største guruen på Mercruiser her, så en PM til han kan være en god ide. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 27.April.2012 Del på Facebook Svart 27.April.2012 Her. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Cruiseliner Svart 27.April.2012 Del på Facebook Svart 27.April.2012 Takk Whistler, men linken fungerer ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 27.April.2012 Del på Facebook Svart 27.April.2012 Her fant jeg en link som fungerer. http://www.psepmarineparts.biz/store/mercruiser_remote_oil_filter_kits.htm Ser ikke bort fra at jeg vil bestille noe slikt til høsten. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 27.April.2012 Del på Facebook Svart 27.April.2012 De har et sett på Steinar Stolen som er til bil men som vha en brakett kan brukes på båt. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 27.April.2012 Del på Facebook Svart 27.April.2012 Mener Ravns garage har slike satser for flytting av filter, ikke noe hokuspokus det Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.