Jump to content

Frakt fra Sørlandet til Møre

krabaten

Recommended Posts

Hei

Jeg lurer bare på hva som er enkleste måten å få fraktet en motor,seildrev og en krybbe fra Sørlandet til Møre.

Er det noen som skal den strekning i løpet av de neste uker som kan transportere dette, eventuelt hvilke firma kan jeg kontakte som reiser denne strekning.

Er det enkleste og greieste og bare hive seg i bilen med en henger på slep. "håpte på å sleppe den bilturen :)"

Det er snakk om en md5a motor, 110 seildrev + ei krybbe

Gode råd ønskes

takk for svar

krabaten

Det traffikerer endel kyst/fraktebåter som norline-mørelinjen etc, men er usikker på kor langt sør desse opererer.båtfrakt blir vel det billigste uansett.Kjem litt an på vekta.koster fort litt penger med bil, men det går an å sjekke opp pris med firma som schenker o.l.ikkje sikkert det er så dyrt.lykke til!

Vist du hadde tenkt å kjøre selv med tilhenger vil Nor-Lines komme rimeligere ut i frakt enn tunneler og ferger for bil og tilhenger.

Putt godset på ei palle og få dette til nærmeste anløp på Sørlandet. Hent det selv i Ørsta med tilhengeren og spar deg den lange turen.

Sorry. Tenkte på Hareid. Nor-Lines går videre oppover mot Haram.

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

takk for gode innspill

Var vel det jeg tenkte på også at det vil koste meg mer både i KR og Tid å hente dette selv

Motor og drev får jo plass på en palle "ikke veier dem all verden heller" men krybbe blir vel litt lang

Distansen blir Krisiansand - Ålesund

Ringer NorLines i morgen og sjekker pris osv

krabaten

En liten MD5a 7,5 Hk + 110s drev

Var og kjøpte en Colombie 66 med kun påhenger, så jeg vil sette inn en diesel for litt sikrere drift, litt lading osv. Savna en god diesel maskin på henteturen hjem, blei litt knapt med en påhenger syntes jeg. Det var da disse motorene blei satt inn orginalt på denne type båt på noen, mens andre blei levert uten innenbords, sånn jeg har forstått det.

Så det blir vel en prosjekt tråd om overhaling + innsetting av motor og drev etterhvert :)

Krabaten

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...