krabaten Startet 28.April.2012 Del på Facebook Startet 28.April.2012 Hei Jeg lurer bare på hva som er enkleste måten å få fraktet en motor,seildrev og en krybbe fra Sørlandet til Møre. Er det noen som skal den strekning i løpet av de neste uker som kan transportere dette, eventuelt hvilke firma kan jeg kontakte som reiser denne strekning. Er det enkleste og greieste og bare hive seg i bilen med en henger på slep. "håpte på å sleppe den bilturen :)" Det er snakk om en md5a motor, 110 seildrev + ei krybbe Gode råd ønskes takk for svar krabaten Sitér dette innlegget Link to post
solei Svart 28.April.2012 Del på Facebook Svart 28.April.2012 Det traffikerer endel kyst/fraktebåter som norline-mørelinjen etc, men er usikker på kor langt sør desse opererer.båtfrakt blir vel det billigste uansett.Kjem litt an på vekta.koster fort litt penger med bil, men det går an å sjekke opp pris med firma som schenker o.l.ikkje sikkert det er så dyrt.lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
krabaten Svart 29.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2012 Takker for svar Solei Skal få sjekket dem ut på mandag og se hva dem kan tilby. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 29.April.2012 Del på Facebook Svart 29.April.2012 NorLines seiler fra Oslo til Ørsta med anløp underveis langs kysten. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Jawik Svart 29.April.2012 Del på Facebook Svart 29.April.2012 (redigert) Vist du hadde tenkt å kjøre selv med tilhenger vil Nor-Lines komme rimeligere ut i frakt enn tunneler og ferger for bil og tilhenger. Putt godset på ei palle og få dette til nærmeste anløp på Sørlandet. Hent det selv i Ørsta med tilhengeren og spar deg den lange turen. Sorry. Tenkte på Hareid. Nor-Lines går videre oppover mot Haram. Redigert 29.April.2012 av Jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Eureka Svart 29.April.2012 Del på Facebook Svart 29.April.2012 NorLines anløper Ålesund også. Terminalen deres er på hurtigrutekaia. Sitér dette innlegget Link to post
krabaten Svart 29.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2012 takk for gode innspill Var vel det jeg tenkte på også at det vil koste meg mer både i KR og Tid å hente dette selv Motor og drev får jo plass på en palle "ikke veier dem all verden heller" men krybbe blir vel litt lang Distansen blir Krisiansand - Ålesund Ringer NorLines i morgen og sjekker pris osv krabaten Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 29.April.2012 Del på Facebook Svart 29.April.2012 Kan ikke krybba demonteres og legges i "flatpakke" ? Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
krabaten Svart 29.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2012 Ja krybba kan demonteres og legges i flatpakke mente bare att noen av rørene blir for lang til pallen, men det ordner seg sikkert krabaten Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 29.April.2012 Del på Facebook Svart 29.April.2012 (redigert) Lengden betyr ikke så mye for NorLines - heller ikke vekten. Husker jeg ikke feil så er det arealet godset opptar. Sist jeg brukte de så var lengden 16 meter Hvilken motor er dette ? MD5a - så det nå Redigert 29.April.2012 av Jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
krabaten Svart 29.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2012 En liten MD5a 7,5 Hk + 110s drev Var og kjøpte en Colombie 66 med kun påhenger, så jeg vil sette inn en diesel for litt sikrere drift, litt lading osv. Savna en god diesel maskin på henteturen hjem, blei litt knapt med en påhenger syntes jeg. Det var da disse motorene blei satt inn orginalt på denne type båt på noen, mens andre blei levert uten innenbords, sånn jeg har forstått det. Så det blir vel en prosjekt tråd om overhaling + innsetting av motor og drev etterhvert :) Krabaten Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.