jensemann2 Startet 28.April.2012 Del på Facebook Startet 28.April.2012 (redigert) Det må vel være gjennomslag på stempelringene her? eller skal det ryke så mye? skal sies at jeg slapp litt (0,5 liter) vann sakte gjennom et tynt rør inn på innsuget mens motoren gikk på 3000 rpm. dette for å rense opp litt. noe av dette vannet gikk rett i oljen(oljen ble grå) Redigert 28.April.2012 av jensemann2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 28.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2012 Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 28.April.2012 Del på Facebook Svart 28.April.2012 Kan se ut til at du har endel gjennomslag i sylindrene, slitte stempelringer.... Sitér dette innlegget Link to post
ole-m Svart 28.April.2012 Del på Facebook Svart 28.April.2012 Dette kan være flere ting, enten stempelringene, slik at kompresjonen går i bunnpanna. Kan også være toppakningen dvs en liten lekasje ut til oljekanalen i pakningen. Uansett må motoren opp. Kurant og bra motor dette. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 29.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2012 Har hørt mange si det er en bra motor. personlig så synes jeg det er en €&@#%^* drittmotor. Har ikke vært annet enn trøbbel siden jeg kjøpte den for 8 år siden. Men toppakningen har jeg byttet, så den er det ikke. Alt så så fint ut at jeg sjanset på sette det sammen igjen med de gamle ringene(kostet nesten 5000 kroner for nye stempelringer) Det er så latterlig dyre deler til disse motorene at jeg har mest lyst å hive dritten på sjøen. Fant et komplett overhalingssett i USA med alle lager, stempler, ringer og pakninger til 560 dollar. Må vel bestille det Sitér dette innlegget Link to post
solei Svart 29.April.2012 Del på Facebook Svart 29.April.2012 Nogva Motorfabrikk (70208400) bruker desse motorane,Nogva Nanni, er da kubota basemotorer,på dei minste, så er det Toyota som er base på dei litt større.En tlf. til dei kan kanskje vere litt opplysande ang. problem, og ikkje minst deler..Har inntrykk av at dette skal vere brukbare greier, dei har levert masse anlegg... Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 29.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2012 jeg har snakket med Nogva men de bruker Universal Diesel som leverandør, så prisen blir like jævlig Sitér dette innlegget Link to post
Kaldfisk Svart 29.April.2012 Del på Facebook Svart 29.April.2012 Ser mest grålig ut, og fordamper med en gang, kan tyde på vanndamp. Grå olje er også tegn på vanninnblanding. Jevn strøm av røk tyder i tilfelle på gjennomslag i mer enn en sylinder. Vil nok tippe vannlekkasje. Om motoren ikke har turbo har vanninnsprøyting ingenting for seg – det er skovlene på kompressohjulet som da renses. (Og i traktormarkedet sies det at deler produsert øst for Afrika’s horn koster skjorta - og T-skjorta med - :sad: ). Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.