Jump to content

kubota d722 ryker av peilestikka/veivhusventilasjonen(video)

jensemann2

Recommended Posts

Har hørt mange si det er en bra motor. personlig så synes jeg det er en €&@#%^* drittmotor. Har ikke vært annet enn trøbbel siden jeg kjøpte den for 8 år siden. Men toppakningen har jeg byttet, så den er det ikke. Alt så så fint ut at jeg sjanset på sette det sammen igjen med de gamle ringene(kostet nesten 5000 kroner for nye stempelringer) Det er så latterlig dyre deler til disse motorene at jeg har mest lyst å hive dritten på sjøen. Fant et komplett overhalingssett i USA med alle lager, stempler, ringer og pakninger til 560 dollar. Må vel bestille det

Nogva Motorfabrikk (70208400) bruker desse motorane,Nogva Nanni, er da kubota basemotorer,på dei minste, så er det Toyota som er base på dei litt større.En tlf. til dei kan kanskje vere litt opplysande ang. problem, og ikkje minst deler..Har inntrykk av at dette skal vere brukbare greier, dei har levert masse anlegg...

Ser mest grålig ut, og fordamper med en gang, kan tyde på vanndamp.

Grå olje er også tegn på vanninnblanding.

Jevn strøm av røk tyder i tilfelle på gjennomslag i mer enn en sylinder.

Vil nok tippe vannlekkasje.

Om motoren ikke har turbo har vanninnsprøyting ingenting for seg – det er skovlene på kompressohjulet som da renses.

(Og i traktormarkedet sies det at deler produsert øst for Afrika’s horn koster skjorta - og T-skjorta med - :sad: :sad: ).

Mvh

Kaldfisk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...