ter-av Startet 18.Januar.2005 Del på Facebook Startet 18.Januar.2005 Godt nytt år til dere alle! Det rykker i sommerfoten - og jeg bare måtte drive med noe som minner om lysere tider. Har derfor laget en hjemmeside om min Nidelv 28. Den er under konstruksjon - og det vil den vel bestandig være.... Men velkomne skal dere være, dere som som stikker innom. Skriv gjerne i gjesteboka. Og gi meg gjerne gode tips. Her er linken: MorMajor Og med det samme jeg er her: Jeg skal ha nye tepper til båten; noen gode tips om hva jeg bør huske på når jeg kjøper det? Med vennlig hilsen ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Bitteliten Svart 18.Januar.2005 Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Fin hjemmeside. Morsomme videoer. Jeg syntes at jeg kjente igjen Kambomølla på bildene - og da jeg leste litt oppdaget jeg jo at båten ligger på Kambo Marina. Ligger dere der i år også? Det er mitt faste fyllingssted for diesel, is og avis - så er vi heldige sees vi kanskje i sundet en dag. Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 18.Januar.2005 Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Stilig hjemmeside, med en knallflott bilde på forsiden. Tror jeg skal prøve å få tatt et lignende bilde av min båt til hjemmesiden min. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
ter-av Svart 18.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Fin hjemmeside. Morsomme videoer. Jeg syntes at jeg kjente igjen Kambomølla på bildene - og da jeg leste litt oppdaget jeg jo at båten ligger på Kambo Marina. Ligger dere der i år også? Det er mitt faste fyllingssted for diesel, is og avis - så er vi heldige sees vi kanskje i sundet en dag. <{POST_SNAPBACK}> Hei Joda, ligger for tiden på land og under presenning i Kambo. Praktisk havn med mye hyggelige båtfolk og ansatte. Planen er å komme seg ut så fort som mulig til våren, og da sees vi nok i sundet. mvh ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
ter-av Svart 19.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 Takk for kjempefin respons! Når man sitter i vinternatta og lager hjemmeside og blar og minnes med bildene fra sist sommer - ja, da er det hyggelig at så mange har gitt så positiv respons på siden. Nye elementer vil komme etterhvert. mvh ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Andy Svart 19.Januar.2005 Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 Var inne og kikka, den var veldig fin. Fikk faktisk sommerfølelse av lyden du har lagt inn på forsida Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 21.Januar.2005 Del på Facebook Svart 21.Januar.2005 Flott hjemmeside med masse fine bilder, det varmer i en kald og snøtung vinterdag!!!! Intruder Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 21.Januar.2005 Del på Facebook Svart 21.Januar.2005 Fin hjemmside som gjør at man lengter etter sommer og båt (selv om jeg for tiden er uten). Får meg også til å angre på at jeg solgte, men finner vel en ny båt før sommeren. La inn en melding i gjesteboken din. Lykke til med båtlivet! Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 21.Januar.2005 Del på Facebook Svart 21.Januar.2005 Gratulerer med flott hjemmeside! Stemningsfull med utnytting av både lyd og bilde. Stemningsskapende. Videoene var et høydepunkt - tok litt tid før fruen kom seg uti gitt Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 21.Januar.2005 Del på Facebook Svart 21.Januar.2005 Dette var bare supert. Har ikke fått rotet meg til å se på dette før nå. Likte særlig musikken og videoene med flott musikk. Den ene var stillbilder med en herlig sang/tekst. Hvordan gjør du dette rent teknisk? Jeg har ikke selv videokamera (bare digitalkamera som kan ta opp 30 sek). Men bildesekvensen er vel satt sammen med et eller annet videoredigeringsprogram? Fikk absolutt lyst til å gjøre noe lignende på mine egne hjemmesider. Send meg gjerne en IM med litt tips om hvordan du har gått fram. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
ter-av Svart 21.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2005 (redigert) Dette var bare supert. Har ikke fått rotet meg til å se på dette før nå. Likte særlig musikken og videoene med flott musikk. Den ene var stillbilder med en herlig sang/tekst. Hvordan gjør du dette rent teknisk? Jeg har ikke selv videokamera (bare digitalkamera som kan ta opp 30 sek). Men bildesekvensen er vel satt sammen med et eller annet videoredigeringsprogram? Fikk absolutt lyst til å gjøre noe lignende på mine egne hjemmesider. Send meg gjerne en IM med litt tips om hvordan du har gått fram. <{POST_SNAPBACK}> Hei takk for positive tilbakemeldinger. Stillbildevideoen er sydd sammen ganske enkelt ved å bruke programmet Windoms moviemaker som ligger som standard i windows xp. Enkelt når du først kikker litt på det. Badevideoen er forøvrig også tatt med et enkelt digitalt stillbildekamera. Musikken er hentet inn fra cd og lagt på som lydspor i redigeringsprogrammet. Lykke til. mvh ter-av ps Musikken du likte er forøvrig Donovans sang I like you fra albumet Cosmic Wheels. Redigert 21.Januar.2005 av ter-av (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
KOB Svart 22.Januar.2005 Del på Facebook Svart 22.Januar.2005 (redigert) Stillbildevideoen er sydd sammen ganske enkelt ved å bruke programmet Windoms moviemaker som ligger som standard i windows xp. Enkelt når du først kikker litt på det. <{POST_SNAPBACK}> Dette var jo veldig kjekt. Har prøvd meg litt frem (ikke med musikk ennå) og satt sammen 3 små videoklipp av innseilingen til Skuteviksklien (se link under "Innseiling"). Selv om klippene ikke er tatt opp på samme dag, så viser de nå greit hele innseilingen, inkl. den "berømte" S-svingen helt innerst. Da blir det nye prosjekter til sommeren, for siden kameraet bare tar opp sekvenser på maks 30 sek må det flere sekvenser til for å få hele innseilinger. Nå vet jeg hvordan det skal gjøres. Tusen takk. Redigert 22.Januar.2005 av KOB (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
ter-av Svart 22.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2005 Dette var jo veldig kjekt. Har prøvd meg litt frem (ikke med musikk ennå) og satt sammen 3 små videoklipp av innseilingen til Skuteviksklien (se link under "Innseiling"). Selv om klippene ikke er tatt opp på samme dag, så viser de nå greit hele innseilingen, inkl. den "berømte" S-svingen helt innerst. Da blir det nye prosjekter til sommeren, for siden kameraet bare tar opp sekvenser på maks 30 sek må det flere sekvenser til for å få hele innseilinger. Nå vet jeg hvordan det skal gjøres. Tusen takk. <{POST_SNAPBACK}> Dette gikk jo bra! Om du ønsker det kan programmet komprimere filen så den blir mindre også. Lykke til videre med sommerprosjektene. mvh ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.