Vidarfre Startet 29.April.2012 Del på Facebook Startet 29.April.2012 Jeg vil lage en anretning for å ha kontroll på om det kommer vann inn i motorrommet. Ser for meg en f.eks rule nivåbryter som er koblet opp med en alarm i dashbordet som uler ved aktivering av nivåbryter, jeg vet man kan få kjøpt noe avanserte og dyre greier til formålet men er ikke min ide brukbar eller? Sitér dette innlegget Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen. Link to post
Jawik Svart 29.April.2012 Del på Facebook Svart 29.April.2012 Absolutt brukbar. Unngå nivåbryter med kule da denne går av ved at båten ruller i bølgene. Selv bruker jeg en "nivåbryter" (avhengig av formålet som skal alarmeres) koblet opp mot en "brannalarm" og da høres det godt , samt at alarmen har sitt eget batteri på 9V. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Roger jo Svart 29.April.2012 Del på Facebook Svart 29.April.2012 Har hatt det i 30 år. Slår det på via dashbordet når vi er underveis og sammen med to bilhorn (to systemer) høres det selv om vi er på dekk. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
mateco Svart 29.April.2012 Del på Facebook Svart 29.April.2012 Heisann! For en tid tilbake så konstruerte jeg mitt eget lille alarm-panel som også aktiverer GSM-alarm. Panelet overvåker nivået i 3 brønner, brann-alarm i motorrom og 220VAC tilførsel. Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Jawik Svart 29.April.2012 Del på Facebook Svart 29.April.2012 Hadde kommet ganske langt med oppbygging av tilsvarende panel da Sebi tok kvelden. Nå må jeg igang igjen i "nybåten" og dette er jo slikt kosearbeid som en kan holde på med hvor som helst, så dette tar jeg gjerne en gang til. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Vidarfre Svart 29.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2012 Ser for meg at det blir noe ala roger- jo sin versjon, liker enkle pålitelige systemer, En nivåbryter tåler vel strømmen som et bilhorn bruker håper jeg Sitér dette innlegget Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.