Jump to content

Bruke nivåbryter for å lage vannalarm

Vidarfre

Recommended Posts

Jeg vil lage en anretning for å ha kontroll på om det kommer vann inn i motorrommet. Ser for meg en f.eks rule nivåbryter som er koblet opp med en alarm i dashbordet som uler ved aktivering av nivåbryter, jeg vet man kan få kjøpt noe avanserte og dyre greier til formålet men er ikke min ide brukbar eller?

Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen.

Absolutt brukbar. Unngå nivåbryter med kule da denne går av ved at båten ruller i bølgene. Selv bruker jeg en "nivåbryter" (avhengig av formålet som skal alarmeres) koblet opp mot en "brannalarm" og da høres det godt :giggle:, samt at alarmen har sitt eget batteri på 9V.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Hadde kommet ganske langt med oppbygging av tilsvarende panel da Sebi tok kvelden. Nå må jeg igang igjen i "nybåten" og dette er jo slikt kosearbeid som en kan holde på med hvor som helst, så dette tar jeg gjerne en gang til.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...