jsw Startet 29.April.2012 Del på Facebook Startet 29.April.2012 (redigert) Jeg har akkurat kjøpt meg en Grand 380 RIB påmontert denne motoren. Prøvde den skikkelig for første gang i dag. Den går greit (tror jeg) på tomgang, men det virker som om den ikke henger med på alle sylindrene fra 1000-ca 2500 o/min. Den fusker og rister på samme måte som f.eks. om en har glemt å dytte inn choken helt, dvs går for rikt. Med belastning og fart, dvs over ca 2500 o/min, går den klokkerent etter mine begreper. Er det noen justeringer her som en kan gjøre/sjekke selv? Eller andre åpenbare ting å sjekke (satte på nye plugger i dag) ? Redigert 29.April.2012 av jsw (see edit history) Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Ankerdrammen Svart 29.April.2012 Del på Facebook Svart 29.April.2012 Grattis med Godt kjøp. Motoren er en av de beste.Så til poenget.De er slik alle sammen.Ser du på stb side og beveger gir/gass spaken fra fri til fult noen ganger,vil du se att det er bare tenningen som går på.Fra halvt til fullt åpner spjelda.Med større fortenning blir motoren mye sterkere,gasserne er nesten stengt,så den suger ganske hart i alle dysene,derav harkingen. jeg byttet til en tilsvarende Nippon denso plugg og gikk ned til 0.6 opning.Med dette ble det en helt annen motor. Den ble mye roligere.Prøvde også forsjellige oljer.Landet til slutt på Motul syntet.Den røde.Helt røyk og luktfri.Nå kunne jeg dårge hele dagen uten et fuskeslag.Håper dette er til hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 30.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2012 Hei Ankerdrammen og takk for utfyllende svar - en bedre tilbakemelding kunne jeg vel knapt fått Ser du også har hjemmehavn i Moss - kan jeg spørre om hvor du kjøpte pluggene og oljen? Hadde vært utrolig bra om jeg er heldig og et slikt skifte får like god effekt på min motor Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
ivar Svart 30.April.2012 Del på Facebook Svart 30.April.2012 Dette kan også ha litt med blandingsskruene på forgasserne å gjøre. En kamerat av meg forska litt på dette på sin 60hk, fant da at 1 sto forskjellig fra de andre, samt alle litt ute av spec. Den gikk også finere og jevnere etter finjustering der Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
jsw Svart 30.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2012 Akkurat, Ivar! Var også noe slikt jeg var ute etter. Har ikke manualene / verkstedhåndbok til denne (noen som vet om sted for download??), så jeg har ikke fått lest meg opp. Men det høres også veeldig sannsynlig ut at, i tillegg til allerede supre tips, er det noe å hente her Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.