485 sport Startet 29.April.2012 Del på Facebook Startet 29.April.2012 Har problemer å få løs rattet fra en ultraflex snekke, har løsnet mutter i senter men rattet sitter dønn fast. Sitter en kile i bak kant av rattnavet som låser mot akslingen og den ser litt rusten ut. Er det bare rattet som har satt seg eller angriper jeg dette fra feil side? Kan jeg bare delje løs og satse på at rattet løsner fra akslingen før noe annet gir etter eller er det noe jeg ikke ser. De små skruvene rundt nsenter av rattet har nok eiret fast i navet så de tror jeg ikke jeg får de løs uten å ødelegge sekskant hodene. Sitér dette innlegget Link to post
Frittalande Svart 29.April.2012 Del på Facebook Svart 29.April.2012 (redigert) meget mulig rattet er tvinga inn på navet på snekka, så med -mykje- (og då meinar eg mykje) lirking vil det komme. Brukte ein dag på å lirke av gamlerattet mitt. Hvis du har verktøyet og mulighet til å bruke det utan å gjere skade på rattet (hvis det er nøye med det?) kan du bruke ein avtrekkar. Biltema sel avtrekkarar, men dette verktøyet hadde ikkje eg. Redigert 29.April.2012 av Frittalande (see edit history) Sitér dette innlegget Evrybody can be tough.... .........in a distance..! -FDU2- Link to post
Jon-Kåre Svart 29.April.2012 Del på Facebook Svart 29.April.2012 Skal du fortsatt bruke snekka så legg en trebit mo skruen for å ikke ødelegge gjengene, slå på bolten med hammer. Har du gummiklubbe så kan du bruke det. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
485 sport Svart 29.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2012 Takk for tips, tenker jeg prøver en avtrekker, virker litt overdrevet at dette er presset på? rattet er jo sikkret med mutter og kan jo ikke komme noe sted når den er på plass. Sitér dette innlegget Link to post
pberg Svart 29.April.2012 Del på Facebook Svart 29.April.2012 Hold litt drag i rattet, og kakk forsiktig på akslingen med en hammer. Plutselig, og jeg mener plutselig vil det løsne. Det står på en kon, og biter seg fast med årene. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 29.April.2012 Del på Facebook Svart 29.April.2012 Det biter seg fast alt etter hvor mye mutteren er strammet men som sakt litt kakking hjeler, gjorde dett selv for noen uker siden da jeg byttet til hydraulisk styring Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.