Jump to content

Navionics til ipad

onklb

Recommended Posts

Hvis jeg forstår deg riktig. Kan du går inn på Meny og settings. Der kan du legge inn marsjfarten og drivstoffforbruk. Når du så lager en rute og lagrer den, kan du gå inn på arkiv og ruter. Velg den ruten du nettopp lagde ( eller evt andre) og da regner appen ut tid og forbruk du vil bruke på seilasen.

Nyttig informasjon Hekkbølgen :thumbsup:

Jeg bare låner tråden din litt onklb, håper dette er i orden.

Vi har lenge vurdert å ta i bruk Ipaden som hjelpemiddel (ekstra skjerm) ved siden av kartplotteren. Jeg kommer nok til å gjøre dette. Virker som et artig verktøy på sjøen med stor og fin skjerm.

Men jeg har hørt Ipad er en del tregere enn en kartplotter. Nå har ikke jeg en båt som går veldig fort, men det er litt slitsomt om den bare "hakker" på skjermen allikvel.

Har dere noen erfaringer med dette?

Har brukt Iphone med Navionics i to år og er veldig fornøyd. Den kan bruke alt fra 2- 30 sekunder fra du skrur på appen til den er oppe og går. Har sikkert litt med at den må finne satelittene. Men når den først har kontakt er det ikke noe hakking. Når har jeg snekke og går i opptil 10 knop. Vet ikke hvordan det fungerer med litt mere fart. Skal teste ut Ipad denne sommeren.

I tillegg får du opp "notene" mellom veipunktene i en rute. Hvis du går inn på meny, arkiv, rute og tapper på pila til høyre på den ønskede ruten får du opp detaljer på alle veipunktene. Som at fra wp1 til wp2 skal du holde 150 grader i 22 min samt distansen mellom de to og fuelforbruk. Hvor mye drivstoff en bruker mellom wp er ikke av mest interesse..

Jeg synes det er greit å ha litt noter når man seiler i ukjent farevann og spesielt hvis det er dårlig sikt. Men for all del ikke glem utkikken..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...