Flyt Startet 30.April.2012 Del på Facebook Startet 30.April.2012 Jeg har byttet degge dieselfiltrene på min Volvo Penta D2-40, og får ikke diesel frem til lufteskruen. Virker som om håndpumpen bare suger luft. Finnes det et triks for å løse dette? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 30.April.2012 Del på Facebook Svart 30.April.2012 (redigert) Du må regne med å pumpe rundt 20 ganger før den "tar tak". Du må selvsagt ikke lufte på forfilteret mens du gjør dette, da vil jo pumpen bare suge luft inn den veien. Redigert 30.April.2012 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tusenårsfalken Svart 30.April.2012 Del på Facebook Svart 30.April.2012 Er det masse luft i det nye forfilteret kansje? Etter råd her på båtplassen løsna eg dieselslangen frå inntaket til motoren. Satte på ei sånn handpumpe som ein gjerne har til påhengsmotorer. Pumpa faktisk ganske masse før det skjedde nokke. Spruta ut 0,5 l diesel sidan det kunne være en del luftbobler i den første dieselen. Satte den på motoren igjen (sølte bittelitt). Begynnte så lufteprosedyra. funka fint Sitér dette innlegget Link to post
Flyt Svart 30.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2012 Takk til Lazyjack og Tusenårsfalken! Gode råd om å sjekke luft i forfilteret gjorde at jeg sjekket, og det (rødme) var ikke satt fast skikkelig. Da det var festet tok det ikke mange (ca 20) tak med pumpen før jeg var ferdig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.