Jump to content

Fjerner Biltema Black streak Remover Migulars voks?

toholthe

Recommended Posts

Jeg har ikke erfaring med Biltema sin Biltema Black Streak Remover, men et produkt med samme navn fra Watski gjorde i hvert fall ikke det. Vannet prellet like fint av efterpå og like blankt var det, så det tok nok ikke voksen. Og det sto det tydelig på etiketten at det heller ikke skulle gjøre. Det skulle kun løsne det som var i nedfallet som sot ol.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Huff da, noe slik har jeg ikke erfart selv etter å ha brukt opp en sprayflaske. Men du skylte vel godt vekk med ferskvann etter at stripene var borte? Uansett hvilke kjemikalier en bruker på båten er det viktig å skylle de bort, det kan være sterke saker!

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Har erfart det samme som Cato.

Var kjempe fan av BT Black streak remover både på en Elwaro 9000 og en Scand Baltic jeg hadde.

Har brukt noen flasker.

Fjernet svarte striper veldig enkelt uten noe problem.

Når jeg prøvde samme stoffet på nåværende Mariell, ble det nærmest katastrofe, hele feltet jeg hadde sprayet på gulnet, ett h..... å få det hvitt igjen.

Ett godt råd, forsøk først forsiktig på en ikke så synlig plass for å se hvordan Gelcoaten på din båt reagerer.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Cato og Mariell, var det Biltema sin Biltema Black Streak Remover som fikk gelcoaten til å bli gul? Er dette vanlig, er det jo på sin plass å rope et stort varsku her!

Bruker Turtle sin superwash gjennom hele sesongen for vask, denne fjerner også svarte striper relativt enkelt.

Vask først båten med en vanlig Båtshampo. Gå deretter over med superwash og litt gnikking på de svarte striper må det regnes med, men de forsvinner lett og du unngår å bruke sterke midler som både kan ødlegge gelcoat og annet.

Ha en fortreffelig båtsommer :rolleyes:

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Ja LarsH, Det var Biltema's black streak remover det gjalt.

Har i ett par tråder tidligere advart mot at dette kan skje.

Virker som det er forskjell på hvordan gelcoaten reagerer fra båttype til båttype.

Etter hva jeg har fått inntrykk av går det veldig bra for de fleste, men som sagt forsøk på ett lite, bortgjemt felt første gang. Gulfargen kommer eventuelt umiddelbart.

Ble MYE rubbing for å få gulfargen vekk.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Har ikke sett på disse flaskene på noen år. Tidligere sto det etter hva jeg kan huske IKKE noen advarsel på dem. Fint at den nå er kommet på.

Har senere brukt BT's "Marine Spray cleaner". den gulner ikke Gelcoaten. Om den fjerner Migulars voks aner jeg ikke.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...