Jump to content

Hvor finne gummipakkning/skive til skruer?

kvikkas

Recommended Posts

Jeg har vinduer i seilbåten som er plexiglass klemt mot en pakkning (ser ut som sica) med skruer. Disse skruene sitter med en liten pakning rundt hodet.

Vi tenker på å skifte disse vinduene etterhvert, og dermed pakkningene også.

I tillegg har jeg en luke i cockpitbrønnen ned til motorrommet, som sitter med sicaflex og skruer. Denne har jeg oppe nå i forbinnelse med skifte av drevpakkning. Jeg vil gjerne ha det tettest mulig når jeg lukker den igjen, og tenker det hadde vært fint med gummipakkninger på skruene her også. Vet noen hvor jeg får tak i dette?

Det du skal bruke til den type vindu er Butyl-tape eller butyl-tetningsmasse på patron. -det er ihvertfall det jeg har lest meg frem til i adskillige tråder. Maxi bruker dette. Det er ettersigende en seig masse som aldri størkner eller

herder. Bruk aldri silikon da det er umulig å få hefte med annen tetningsmasse senere der hvor der har vært silikon. Rubb gjerne ned med våtslipepapir og vask med aceton før du legger ny tetning. Fordel å maskere med tape så blir sluttresultatet pent.

Husk å legge tetning i skruehull, men sørg for at alt er mest mulig tørt før du tetter igjen. Dersom det er sandwich-kontruksjon rundt vinduene, undersøk om det er tørt og fint før du forseiler det hele. Obs obs om det er Balsa-tre som distransemateriale.

lykke til

Redigert av Eureka (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...